Boris Németh, vedúci účtovníctva a daní, ZSE:
Sme veľká spoločnosť, ktorá denne spracúva tisíce daňových dokladov, preto máme celý proces podania kontrolného výkazu plne automatizovaný. Príprava takéhoto softvérového riešenia však trvá istý čas, preto sme prípravy na implementáciu opatrenia začali ešte pred schválením novely zákona o DPH vo vlastnej réžii a urobíme všetko preto, aby sme do 25. februára 2014 boli schopní podať kontrolný výkaz načas a správny.
Martin Vidan, hovorca, Slovak Telekom:
Legislatívne termíny sú pre nás záväzné. Od vydania usmernenia s dodávateľom nášho softvéru komunikujeme na pravidelnej báze. V čase ročnej závierky to však bude znamenať obrovskú záťaž na procesy a zdroje.
Firmy čaká krížová kontrola biznisu. Od štátu
Na čo by ste si mali dať pozor pri vypĺňaní kontrolného výkazu
Firmy: Z výkazu sme v obrovskom strese
10 povinností kontrolného výkazu. Štát bude sledovať váš biznis
Jana Bolibruchová, hovorkyňa, SSE:
SSE vyvíja maximálne úsilie, aby sme dodržali stanovený termín a naplnili legislatívne požiadavky aj napriek krátkosti času. Ministerstvo financií zverejnilo formulár a poučenie na jeho vyplnenie 21. 11. 2013. Až po tomto zverejnení sa mohla dokončiť detailná analýza a začať s vývojom riešenia, ktorý je momentálne v počiatočnej fáze.
Jana Burdová, hovorkyňa, Enel:
Náš dodávateľ informačného systému, ktorý je jedným z najväčších dodávateľov informačných systémov na Slovensku, intenzívne pracuje na vývine softvérového riešenia umožňujúceho vypracovanie kontrolného výkazu s cieľom zabezpečiť splnenie termínu. Robíme všetko, aby sa nám termín na prvé podanie kontrolného výkazu podarilo dodržať. Na príprave softvérového riešenia sme začali pracovať už v septembri. Keďže ide o mimoriadne náročnú úlohu, nie je možné odhadnúť, aký je podiel činností, ktoré už máme ukončené.
Všetky informácie o kontrolnom výkaze máme len z médií
Peter Krnčok, riaditeľ pre poradenské služby, SAP Slovensko:
Termín je skutočne tvrdý. A to nie primárne kvôli samotnému výkazu vo februári 2014, ale pre fakt, že na to, aby bol výkaz správny, musia byť v systémoch spravené úpravy tak, aby už prvé doklady vystavené od 2. 1. 2014 dokázali zabezpečiť neskoršie korektné naplnenie výkazu. Najkomplikovanejšie je na celej veci to, že nie sú úplne jasné pravidlá a napr. pomerne neštandardná požiadavka pristupovať k fakturácii a následnému vykazovaniu rovnakých položiek rôzne, v závislosti od ich hodnoty (samozdanenie).
Peter Bednár, hovorca, SPP:
Splnenie tejto povinnosti môže významne skomplikovať súčinnosť dodávateľa softvéru pre podávanie výkazu. K dnešnému dňu totiž nemáme návrh finálneho riešenia a rozsah požadovaných a potrebných úprav v našom informačnom systéme a nepoznáme ani dátum jeho sprístupnenia nám ako osobe povinnej predložiť výkaz. Je zrejmé, že samotný proces implementácie, doladenia a otestovania tejto novej funkcionality v našom podnikovom systéme si bude vyžadovať istý čas, preto by sme očakávali, že finálne riešenie bude k dispozícii v dostatočnom časovom predstihu.
Radovan Bálent, člen predstavenstva, Softip:
Vo všeobecnosti sa dá povedať, že v tejto chvíli upravujeme aplikácie tak, aby od januára boli v súlade s pripravovanou legislatívou. Vzhľadom na blížiaci sa koniec roka však vnímame celý proces ako časovo veľmi náročný. Zo strany spoločnosti Softip však maximalizujeme kapacity a práce tak, aby sme našim zákazníkom dodali aktuálne verzie softvéru včas.