StoryEditor

Zaostrené na poisťovne: Mladí a úspešní, ktorí rozhodujú

25.11.2008, 23:00
Riaditeľ či vedúci odboru alebo úseku v poisťovni, vedúci oddelenia, manažér, ale aj člen rozšíreného vedenia alebo člen predstavenstva... Aj na týchto postoch nájdete mladých ľudí, ktorých okrem iného charakterizuje prívlastok najmladší manažér.

Najmladší manažéri v poisťovniach majú 26 až 34 rokov, prevažná väčšina z nich tesne prekročila tridsiatku. "Pod sebou“ majú od štyroch do 160 zamestnancov. Niektorí ešte okrem toho zodpovedajú aj za rozsiahlu sieť finančných konzultantov, spolupracovníkov.

Kto to je
Ekonómovia, právnici, technici, odborníci na IT. Vzdelanie majú rôzne, zastávajú rozličné pozície v hierarchii tej "svojej“ poisťovne. Spája ich mladý vek, ambicióznosť a to, že dostali príležitosť, ktorú využili. Mnohí z nich prešli postupne, krok za krokom, jednotlivé stupne v poisťovni, iní prišli už s určitými skúsenosťami, ktoré nadobudli vo finančnom sektore.

Treba komunikovať
Svoj nízky vek nepovažujú najmladší manažéri v poisťovniach za prekážku. Podľa nich je pre úspech dôležitá pohoda a zohranosť ich pracovného tímu. Preto považujú za nevyhnutné s kolegami neustále komunikovať. Uznávajú, že je to dobré aj pre nich, pretože musia byť stále v strehu, riešiť nové a nové situácie, získavajú skúsenosti s riadením.

Títo manažéri musia na sebe neustále pracovať. Žiadna teória nenahradí každodennú prax a riešenie skutočných situácií. Musia vedieť komunikovať s podriadenými, ale aj nadriadenými, musia vedieť zrozumiteľne a najmä obsahovo obhájiť svoje argumenty, motivovať ľudí, s ktorými spolupracujú a za ktorých prácu zodpovedajú. Zároveň musia rásť aj odborne. Poisťovníctvo je oblasť, ktorá sa vyvíja, a tak treba mať prehľad aj o tom, čo sa deje na trhu, čo sa deje u konkurencie, sledovať starostlivo oblasť, za ktorú so svojimi ľuďmi zodpovedajú.

Mnohí z najmladších manažérov priznávajú, že využívajú aj rady skúsenejších kolegov. Môžu sa inšpirovať, ako robiť dobre, prípadne poučiť sa z chýb iných. Aj toto vnímajú ako dobrú príležitosť pre svoj odborný rast.

Počty sú rôzne, zodpovednosť rovnaká
Od toho, na akom stupni hierarchie v poisťovni sa najmladší manažéri nachádzajú, závisí aj počet ľudí, ktorých riadia. Ich zodpovednosť je však v podstate rovnaká, spočíva na rovnakých princípoch.

Riaditeľ odboru servisu klientom v Allianz-Slovenskej poisťovni ich má "pod placom“ 160. Vyše stovky, 133 interných zamestnancov a viac ako 1 300 spolupracovníkov, riadi najmladší manažér ako člen rozšíreného vedenia v poisťovni Kooperativa. Krajský riaditeľ poisťovne Kontinuita zodpovedá za prácu štyroch okresných riaditeľov a viac ako 200 finančných konzultantov.

V ostatných poisťovniach sa počet ľudí, ktorých riadia najmladší manažéri pohybuje od štyroch do 15. Vedúci odboru vývoja a prevádzky aplikácií na úseku IT a projektový manažér Union poisťovne riadi tím ľudí v závislosti od veľkosti projektu - počet ľudí, ktorí na projekte spolupracujú, sa pohybuje v priemere okolo 15. Jedenástich zamestnancov má "pod sebou“ riaditeľka odboru oceňovania a likvidácie životných poistných udalostí ČSOB Poisťovne, desiatich riaditeľka ekonomického úseku Wüstenrot poisťovne. Od štyroch do šiestich ľudí riadia vekom mladí manažéri v poisťovni AXA, Generali Slovensko a v Poisťovni Slovenskej sporiteľne.

Je to výzva
Bez ohľadu na to, koľkých ľudí riadia, riadiacu pozíciu vnímajú najmladší manažéri ako veľkú profesionálnu výzvu, mnohí aj ako prejav dôvery a možnosť odborne rásť. Jednoducho príležitosť, ktorú chceli využiť.

Allianz-Slovenská poisťovňa

Tomáš Kalivoda (29)
riaditeľ odboru servisu klientom

Vyštudoval Národohospodársku fakultu Ekonomickej Univerzity v Bratislave, špecializáciu bankovníctvo a financie. Počas vysokoškolského štúdia získal na Central College v Sydney Certificate of business studies. Popri škole pracoval na rozličných pozíciách v Ľudovej banke a v spoločnosti Tatrasoft, hneď po skončení štúdií pracoval v konzultingovej divízii spoločnosti Accenture. V Allianz-SP je zamestnaný od roku 2005, keď nastúpil na pozíciu odborného asistenta predsedu predstavenstva. Neskôr sa stal regionálnym riaditeľom pobočky spoločnosti v Nitre a od roku 2007 je riaditeľom Odboru servisu klientom. Pod jeho vedením napĺňa úlohy odboru 160 zamestnancov. V súvislosti so svojou prácou hovorí: „Pobočková sieť Allianz-Slovenskej poisťovne je nielen najväčšia na Slovensku, ale zároveň patrí jednoznačne k tým najkvalitnejším z pohľadu rozsahu a kvality poskytovaných služieb. Také sú napokon aj očakávania klientov od trhového lídra. Univerzalita pracovníkov kladie veľmi vysoké nároky na kvalitu poskytovaného servisu a množstvo informácií, ktoré musí každý pracovník zvládnuť. Spokojnosť našich klientov je v každom momente našou najvyššou prioritou. Aj preto som rád, že vďaka tejto univerzalite stačí klientom vo väčšine prípadov jedna návšteva našej pobočky na to, aby vybavili všetko od dojednania poistnej zmluvy, akýchkoľvek zmien na existujúcej zmluve až po nahlasovanie poistných udalosti – a to všetko na jednom mieste.“

KOOPERATIVA poisťovňa

Zdeno Gossányi (34)
člen rozšíreného vedenia

Je absolventom Slovenskej technickej univerzity a Trnavskej univerzity. Ešte počas štúdia personálneho manažmentu uvažoval o kariére vo finančníctve, aj keď v tom období sa chcel zamerať viac na bankový sektor. Počas vysokej školy však nastúpil do poisťovne Kooperativa a poisťovníctvu už ostal verný. Považuje ho za omnoho kreatívnejšie, dynamickejšie a zároveň za jedinečnú možnosť na sebarealizáciu. V skupine Vienna Insurance Group pracuje už 11 rokov. „Vážim si, že pracujem pre spoločnosť, v ktorej meradlom úspechu sú výsledky.“ V poisťovni Kooperativa postupne prešiel viacerými pozíciami na rôznych stupňoch riadenia obchodu. Zároveň je členom dozornej rady maklérskej spoločnosti Capitol, členom zhromaždenia Slovenskej asociácie poisťovní a členom predstavenstva dcérskej poisťovne Kontinuita, kde zodpovedá za úseky obchodu, prevádzky a informačných technológií. V ich rámci riadi 133 interných zamestnancov a viac ako 1 300 spolupracovníkov. Za najdôležitejšie pri dosahovaní obchodných výsledkov v akejkoľvek oblasti považuje okrem profesionality najmä osobné nasadenie každého člena tímu, nadšenie víťaziť čestným spôsobom a sebadisciplínu. „Netreba sa snažiť, treba urobiť.“

ING Životná poisťovňa

Martin Copák (29)
vedúci právneho oddelenia

Je absolventom Právnickej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, kde si urobil aj rigoróznu skúšku. Právnu prax začal v roku 2003 na generálnom riaditeľstve Železníc Slovenskej republiky ako právnik pri realizácii programov zahraničnej pomoci a pri implementácii legislatívy fondov EÚ. Neskôr pôsobil ako advokátsky koncipient v advokátskej kancelárii. Od decembra 2006 je právnikom v ING Životná poisťovňa a od februára tohto roku vedúcim integrovaného právneho oddelenia ING SR. Manažérsky post dosiahol vo veku 29 rokov v ING, Životná poisťovňa.
K jeho úlohám okrem vedenia právneho oddelenia patrí najmä zabezpečovanie a organizácia komplexného právneho servisu a poradenstva pre poisťovňu a ostatné spoločnosti v rámci ING SR, a to najmä v činnostiach ako korporátna agenda, zmluvná agenda, sporová agenda, zastupovanie pred súdmi, orgánmi činnými v trestnom konaní a správnymi orgánmi, komunikácia a kontakt s regulátorom. „Hlavnou úlohou právneho oddelenia je sledovanie dodržiavania zákonných požiadaviek v rámci procesov a postupov poisťovne, ako aj poskytovanie právneho poradenstva manažmentu pri prijímaní rozhodnutí,“ vysvetľuje. „Právne oddelenie je dôležitou súčasťou poisťovne, a to aj z toho dôvodu, že všetky výstupy a dokumenty prechádzajú odborným posúdením právneho oddelenia.“ Sám seba považuje za tímového hráča. Riadi piatich pracovníkov oddelenia. „Mojím cieľom je, aby som bol prijímaný ako férový a kompetentný človek, ktorému možno dôverovať, a aby som bol pre druhých zárukou toho, že dokážem doviesť veci do konca.“ Svoj vek vníma skôr ako výhodu: „Rozvíjanie manažérskych zručností a kompetencií, ako aj získavanie profesijných skúseností z iných oblastí ako z práva sú pre mňa vzhľadom na môj vek benefitom.“

UNIQA poisťovňa

Branislav Časnocha (29)
manažér pre leasingové spoločnosti

V súčasnosti študuje diaľkovo informatiku na Univerzite Cyrila a Metoda v Trnave. Poisťovníctvu sa začal venovať hneď po strednej škole a zaujalo ho natoľko, že sa rozhodol venovať sa mu aj v budúcnosti. Ako sám hovorí, poisťovníctvo bolo od začiatku pre neho to pravé.
V roku 1997 nastúpil ako poradca pre poistenie do poisťovne Otčina, ktorá bola predchodcom Uniqa poisťovne. Od roku 1999 prešiel na zákaznícke stredisko a v roku 2002 sa stal produktovým poradcom pre maklérov. Na základe výsledkov na predchádzajúcich pozíciách mu v roku 2004 ponúkli post manažéra pre leasingové spoločnosti.
„Napriek tomu, že som najmladší manažér Uniqa poisťovne, služobne patrím medzi najstarších. V poisťovníctve pracujem už 12. rok, takže môj vek je podľa mňa výhodou, keďže mám dostatok pracovných skúseností a odborných vedomostí a dokážem pružne reagovať na zmeny a potreby trhu.“ Oddelenie leasingových spoločností je dôležitou súčasťou rezortu obchodu, významnou mierou ovplyvňuje celkové výsledky poisťovne. Preto sa od neho očakáva výrazný rast obchodu, rozširovanie siete obchodných partnerov a silná orientácia na potreby trhu. Jeho zásadou je snaha o čo najväčšie zjednodušenie procesov pri uzatváraní poistenia, zameranie na potreby klienta a bezchybné služby. Úspech v obchode však nie je len o tvrdej práci, ale aj o sile obchodných vzťahov. Preto sa snaží so svojimi obchodnými partnermi komunikovať čo najintenzívnejšie, či už na pracovných stretnutiach, alebo pri menej formálnych príležitostiach, kde sa často dohodnú tie najdôležitejšie obchody.
„Nikdy som si nekládol nízke ciele, práve naopak. Vysoké ciele ma motivujú zlepšovať sa, čo neskôr vedie k stanoveniu ešte vyšších cieľov. Myslím si, že takýto prístup je prínosom pre mňa aj pre spoločnosť, v ktorej pracujem.“
Od malička sa venuje rôznym druhom športu. Momentálne sa mu popri pracovnej vyťaženosti darí občas vykorčuľovať na ľadovú plochu s hokejkou v ruke alebo zahrať si tenis, či zabehať si ráno ešte pred prácou. Jeho najväčším relaxom a zábavou je v poslednom čase golf, ktorý sa preňho stal aj pracovným prostriedkom.

KONTINUITA poisťovňa

Ján Pobežal (33)
krajský riaditeľ pre Žilinský kraj

Vyštudoval Stavebnú fakultu STU v Bratislave, odbor materiálové inžinierstvo. Už počas vysokej školy pracoval ako obchodný zástupca. Obchod a kontakt s ľuďmi mu učarovali. Po skončení vysokej školy sa venoval obchodu a v roku 2000 začal pracovať v poisťovni Generali, kde už po troch mesiacoch zastával pozíciu okresného riaditeľa. V roku 2005 sa po úspešnom konkurznom konaní stal krajským riaditeľom v maklérskej spoločnosti. Koncom roka 2006 dostal ponuku pracovať pre spoločnosť Kontinuita poisťovňa. Ponuka ho veľmi zaujala a od apríla 2007 pracuje na pozícii krajského riaditeľa v MLM sieti pre Žilinský kraj.
V súčasnosti, ako 33-ročný, riadi štyroch okresných riaditeľov a viac ako 200 finančných konzultantov. Myslí si, že jeho vek nie je v spolupráci s jeho kolegami žiadnou prekážkou. „Dôležité je nájsť si cestu a hlavne komunikovať s kolegami o pracovných, ale aj súkromných starostiach a radostiach. Pre úspech je dôležitá pohoda a zohranosť tímu. Snažím sa vnášať medzi ľudí úsmev, dobrú náladu a vzbudiť u finančných konzultantov chuť víťaziť. Myslím, že nášmu tímu sa to aj darí,“ hovorí.
Túžba víťaziť a plniť stanovené ciele je v našej spoločnosti hlavnou prioritou, vysvetľuje a dodáva, že jeho úlohou je tieto ciele napĺňať.
„Pracovať s tímom ľudí, ktorý je v tejto spoločnosti, či už v ,mojom‘ kraji, alebo na centrále v Bratislave, je pre mňa radosťou a prajem každému manažérovi, mladému či staršiemu, s takýmto tímom pracovať,“ hovorí.

ČSOB Poisťovňa

Patrícia Sandtnerová (31)
riaditeľka odboru oceňovania a likvidácie životných poistných udalostí

Pozíciu riaditeľky Oceňovania a likvidácie životných poistných udalostí v ČSOB Poisťovni zastáva od roku 2005. Prvé skúsenosti s oblasťou likvidácie poistných udalostí získala v poisťovni Cardif, v ktorej pôsobila štyri roky. No vyskúšala si aj iné oblasti – bola správkyňou poistného kmeňa a riadila call centrum pre aktívny predaj poistných produktov. Do ČSOB Poisťovne nastúpila v roku 2005. Náplň svojej práce vníma ako kombináciu operatívnej a manažérskej činnosti. Vzhľadom na neustále zmeny a nevyhnutnosť rýchlej reakcie na potreby trhu považuje svoju pozíciu za veľmi živú a dynamickú. V súčasnosti sa intenzívne venuje aj integrácii ČSOB Finančnej skupiny a zavádzaniu nových procesov. V ČSOB Poisťovni riadi 11 ľudí. Vo voľnom čase sa okrem rodiny venuje najmä koňom a nenechá si ujsť ani príležitosť na prechádzku po okolitej prírode.

KOMUNÁLNA poisťovňa

Patrick Skyba (34)
člen predstavenstva a riaditeľ

Je absolventom Právnickej fakulty na Viedenskej univerzite a v oblasti poisťovníctva pôsobí osem rokov. V rokoch 2000 až 2002 zastával funkciu Country Manager Chorvátsko vo Wiener Städtische Versicherung Wien AG Vienna Insurance Group. V roku 2002 ho zvolili za predsedu Predstavenstva Wiener Städtische Osigutanje o.do. VIG v Belehrade. Od 1. júla 2007 pôsobí ako člen Predstavenstva Komunálnej poisťovne, kde zodpovedá za oblasti ako interný servis, Investment, ekonomika, účtovníctvo, Controlling, nehnuteľnosti. Spokojnosť klientov zohráva dôležitú úlohu pri vytváraní nových produktov, a preto si Patrick Skyba zakladá na priebežnej aktualizácii produktov, ktoré Komunálna poisťovňa ponúka, aby tak vyšiel v ústrety meniacim sa potrebám klientov.

Wüstenrot poisťovňa

Petra Bačíková (26)
riaditeľka úseku ekonomického

Rodená Trnavčanka je vo veku 26 rokov najmladšou manažérkou z radu riaditeľov a námestníkov na jednotlivých úsekoch Wüstenrot poisťovne. Po absolvovaní štúdia na Ekonomickej univerzite v Bratislave nastúpila do spoločnosti na pozíciu ekonómky. Postupne prešla cez pozíciu námestníčky úseku až na súčasný riaditeľský post. Hovorí, že v práci ju neustále poháňa a zároveň motivuje dôvera nadriadených, ktorí ju neváhali v jej veku poveriť náročnými a dôležitými úlohami. Podľa nej je šťastím pracovať v spoločnosti, ktorá pri kvalite nehľadí na vek a nemá problém vybrať vlastných zamestnancov namiesto toho, aby posty automaticky obsadzovala skúsenejšími ľuďmi z prostredia konkurencie.

Generali Slovensko

Lucia Čapčeková (27)
vedúca oddelenia zahraničných poistných udalostí

Prvý kontakt s poisťovňou nadviazala počas praxe na strednej škole a v poisťovníctve zostala dodnes. Začínala ako recepčná, v roku 2000 v rámci Generali Poisťovne prestúpila na oddelenie likvidácie škôd z havarijného poistenia. Po demonopolizácii zákonného poistenia v roku 2002 rozšírila svoje pôsobenie aj na oblasť likvidácie škôd z povinného zmluvného poistenia. V roku 2005 sa stala vedúcou tímu PZP, ktoré v tom čase tvorili traja ľudia. Od októbra 2008 je vedúcou oddelenia zahraničných poistných udalostí. Za svoje úspešné pôsobenie vďačí v prvom rade svojím kolegom. „Mala som šťastie na skvelých učiteľov – kolegov, ktorí mi odovzdávali svoje drahocenné dlhoročné skúsenosti z praxe, z ktorých čerpám neustále.“
Čím je pre ňu jej práca zaujímavá? „Likvidácia škôd zo zodpovednosti zahŕňa široký okruh oblastí, ktoré musí človek pri svojej práci obsiahnuť. To nie sú iba škody na vozidlách, ale aj iné vecné škody a škody na zdraví. Likvidácia nie je jednotvárna, pri tejto práci treba sledovať meniacu sa legislatívu, mať prehľad. Človek nemôže zostať stáť na jednom mieste a musí neustále na sebe pracovať.“

Union poisťovňa

Juraj Reindl (30)
vedúci odboru vývoja a prevádzky aplikácií na úseku IT a projektový manažér

S Union poisťovňou je spätý už osem rokov. Na pozíciu biznis analytika na úseku IT nastúpil v poslednom ročníku štúdia na Ekonomickej univerzite v Bratislave so zameraním na poisťovníctvo. V roku 2004, teda vo svojich 26 rokoch, prijal ponuku na post vedúceho odboru vývoja a prevádzky aplikácií na úseku IT a zároveň projektového manažéra. Od roku 2007 zastáva rovnaké pozície aj v Union zdravotnej poisťovni. „Keď sa človek v relatívne mladom veku dostane na vedúcu pozíciu, vníma to ako veľkú profesionálnu výzvu. Rovnako to bolo aj u mňa, aj keď viac ako riadenie ľudí som túto ponuku vnímal ako prejavenú dôveru a možnosť odborne rásť. Bola to príležitosť, ktorú som chcel využiť,“ hovorí Juraj Reindl, pre ktorého sú porozumenie, vzájomný rešpekt a motivácia kolegov najdôležitejšie hodnoty. Verí, že pre každého je veľkou motiváciou pocit z úspešne vykonanej práce. „Ako projektový manažér sa snažím, hlavne pri väčších celofiremných projektoch, priblížiť cieľ projektu každému členovi projektového tímu tak, aby chápal dôležitosť svojej úlohy, stotožnil sa s daným cieľom a bol aj popri svojej bežnej práci motivovaný spolupracovať na danom projekte,“ dodáva. V súčasnosti riadi EURO projekt, ktorého hlavným cieľom je príprava hladkého a bezproblémového prechodu na menu euro v oboch spoločnostiach. Vo voľnom čase sa venuje hlavne športu, rád si zahrá bedminton aj tenis, určite nevynechá dobrú lyžovačku.

Poisťovňa Slovenskej sporiteľne

Andrea Janková (30)
vedúca oddelenia podpory predaja a marketingu

V oblasti poisťovníctva a podpory obchodného oddelenia pracuje už siedmy rok. V roku 2002 bola členkou projektového tímu, ktorý sa podieľal na založení Poisťovne Slovenskej sporiteľne. Začínala ako koordinátorka tréningových a marketingových aktivít a neskôr sa stala vedúcou oddelenia podpory predaja a marketingu.
Čo pre ňu znamená byť spomedzi ôsmich vedúcich pracovníkov najmladšou a zodpovedať za tretie najväčšie oddelenie v spoločnosti? „Vďaka svojim ľuďom, ktorí ma neustále zásobujú novými situáciami a výzvami na riešenie, mám možnosť získavať skúsenosti s riadením a komunikáciou, zisťovať a hľadať nové riešenia a techniky na vedenie ľudí a, samozrejme, osobnostne rásť a formovať svoj hodnotový rebríček. Od skúsenejších kolegov sa zasa môžem inšpirovať overenými skúsenosťami a občas aj vystríhať riešeniam, ktoré by mne nevyhovovali.“
Spolu so svojím šesťčlenným tímom zabezpečuje všetky činnosti súvisiace s podporou predajnej siete, od tvorby školiacich materiálov, argumentačných príručiek, marketingových materiálov, cez telefonickú a mailovú podporu poradcov prostredníctvom HelpDesku. Ona a jej tím spolupracujú na tvorbe marketingovej stratégie, predajného systému, nových produktov, analýze trhu, budovaní mena spoločnosti a taktiež zodpovedajú za sledovanie a vyhodnocovanie predajných výsledkov.
„Myslím si, že úlohou manažéra nie je len strategicky plánovať, plniť ciele a pracovať výhradne iba s ľuďmi, ktorí sú ,na svojom mieste’. Zodpovedá aj za odborný, ale hlavne osobnostný rozvoj svojich ľudí. Som presvedčená, že pri správnom prístupe a vedení je možné každému pracovníkovi pomôcť rásť a zlepšovať sa v pracovných výkonoch.“

AXA

Ľubor Vrlák (32)
riaditeľ investičných fondov AXA ČR a SR

Vyštudoval Obchodnú fakultu Ekonomickej univerzity v Bratislave, odbor zahraničný obchod. Už počas štúdia na vysokej škole začal pracovať v bankovom sektore, z ktorého po krátkom pôsobení „zakotvil“ vo svete podielových fondov. V roku 2000 nastúpil do spoločnosti AIG Funds Central Europe, kde sa po dvoch rokoch stal generálnym manažérom a zároveň členom predstavenstva. V roku 2002 úspešne absolvoval Skúšku odbornej spôsobilosti v oblasti kolektívneho investovania. V roku 2005 odišiel do spoločnosti SFM Group Slovakia. Po takmer dvoch rokoch na pozícii generálneho manažéra prijal ponuku finančnej skupiny AXA.
V AXA Investiční společnosti je riaditeľom investičných fondov CZ a SK, členom predstavenstva a zároveň vedúcim organizačnej zložky na Slovensku. Je zodpovedný za stratégiu fondov tak na Slovensku, ako aj v Českej republike. Má skúsenosti s podielovými fondmi, podieľal sa na vytvorení rodiny fondov AXA a ako sám hovorí: „Človek má možnosť pri tejto práci stretnúť sa s ľuďmi, od ktorých sa môže veľa naučiť.“ Ambíciou Ľubora Vrláka na pozícii riaditeľa investičných fondov, kde riadi piatich ľudí, je „prispieť k tomu, aby sa zo Slovákov stali skutoční investori“. Táto práca je podľa jeho slov „veľmi zaujímavá a dynamická“. S úsmevom dodáva: „Investovanie je krásna vec – človek nikdy nevie, čo presne mu môže priniesť.“
Ako tvrdí, najdôležitejšia v práci je spokojnosť: „Spokojný musí byť klient, obchodný partner aj spoločnosť, avšak rovnako dôležitá je aj spokojnosť v súkromí.“

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
06. október 2024 19:10