Nemecký výrobca športového oblečenia a športových potrieb Adidas sa zjavne chystá oveľa viac venovať odevom na bežné nosenie. Od februára v rámci svojej línie Adidas Originals uvedie denimovú kolekciu, a to v spolupráci s talianskou módnou značkou Diesel. Kolekcia sa preto bude volať Adidas Originals Denim by Diesel. K dispozícii budú dva modely džínsov tak pre mužov, ako aj pre ženy.
Predávať sa budú výhradne v obchodoch Adidas Originals. Ich cena by sa mala pohybovať od 160 eur (5 100 korún) za model pre ženy, až do 210 eur (6 700 korún) za model pre muža. Spolupráca je zatiaľ obmedzená na štyri roky.
"Je to po prvý raz, čo sme sa pustili do spolupráce takéhoto druhu. Máme na to toho správneho partnera, ktorý zákazníkom prináša niečo naozaj jedinečné," povedal Hermann Deininger z marketingového oddelenia Adidasu. "Keď zákazník vojde do niektorého z našich obchodov, budeme mu môcť ponúknuť kompletnú výbavu -- od trička, cez džínsy až po tenisky," dodal.
Spolupráca je premiérou i pre Diesel, ktorý v roku 1978 založil jeho doterajší šéf Renzo Rosso. "Je to po prvý raz, čo zhotovujeme džínsovú kolekciu pre inú lifestylovú značku," povedal manažér, ktorý z firmy urobil jednu z momentálne najpopulárnejších značiek džínsového oblečenia. V roku 2006 jeho koncern dosiahol obrat 1,18 miliardy eur.
Pre Adidas nová kolekcia ponúka možnosť ešte viac prepojiť športové oblečenie s "lifestylovým", čiže s odevom na všedný deň. Do tohto segmentu výrobcovia športového oblečenia prenikajú čoraz viac, úplne podľa vzoru nemeckého koncernu Puma. Ten ako jeden z prvých v deväťdesiatych rokoch stavil na oblečenie na všedný deň a výrazne z toho profitoval. Zisk firmy, ktorá sa neisto tackala v tieni silného konkurenta Adidas, za posledných pätnásť rokov stúpol viac než štyridsaťnásobne a teraz zastáva pozíciu druhej najväčšej spoločnosti na európskom trhu. Vlani v lete ju prevzal francúzsky luxusný koncern PPR.
Okrem bežnej módy sa zároveň Pume podarilo udržať i povesť špecialistu aj na športové oblečenie. Vlani na majstrovstvách sveta vo futbale napríklad poskytla vybavenie českému a talianskemu tímu.
Podobne aj Adidas sa už dlhší čas snaží presadiť iným než športovým tovarom. Pred pár rokmi založil divíziu Adidas Originals, ktorá sa snaží na trh uviesť v minulosti úspešné produkty, často ešte z čias zakladateľa firmy Adiho Dasslera. Ide pritom čiastočne o repliky a čiastočne o nové návrhy inšpirované starými farbami či strihmi.
StoryEditor