Obchodný model v podobe globálneho e-shopu bratia Martin a Peter Velitsovci budujú šesť rokov. S myšlienkou sa pohrávali už počas desiatich rokov aktívnej cyklistickej kariéry. Peniaze na odštartovania podnikania im problém nerobili. Po desiatich rokoch profesionálnej cestnej cyklistiky presedlali na vysoko funkčné a štýlové cyklistické oblečenie a doplnky prémiovej kvality. Čerpajú pritom z reálnych skúseností. „Vieme presne, čo cyklista chce mať na sebe. Čo ocení a čo, naopak, nie,“ spresňujú Velitsovci. Ich značka odpovedá nielen na potreby a nároky profesionálov, ale aj rekreačných športovcov.
Zo špičkových cyklistov podnikatelia
Po štyroch rokoch od založenia firmy, počas ktorých úspešne rástla, dospeli do momentu, v ktorom sa museli rozhodnúť. Budovať prioritne rodinnú firmu s pomalším rastom alebo hľadať investora, ktorý ich podnikanie posunie na úplne inú cestu? „Kapitál zvonku znamenal príchod nového investora, ktorý urýchli rast firmy, ale aj to, že tu bude niekto ďalší ako súčasť firmy,“ vysvetľujú bratia. Napokon sa rozhodli staviť na crowdinvesting. „Všetko malo svoj čas. Spočiatku sme uvažovali nad inými formami investície. Na rozhodnutie sme potrebovali dozrieť,“ spresňujú.
Starostlivo totiž zvážili všetky možnosti. Za aj proti. Banky, fondy či individuálnych investorov. „Rokovali sme s potenciálnymi investormi zo Spojených štátov, Švajčiarska, z Česka aj zo Slovenska,“ vysvetľujú Velitsovci. „Ani banka nemôže financovať všetko. Získať peniaze na marketing či zveľadenie firmy sa tam podarí len ťažko,“ opisujú skúsenosti.
Hľadali kontakty, študovali materiály. A tak pochopili, že crowdinvesting nie je obyčajný crowdfunding, ale že ním môžu získať...
Zostáva vám 85% na dočítanie.