Je to vaša show, hovorí o pracovných pohovoroch Dalibor Slávik, odborník na ľudské zdroje a šéf poradenskej spoločnosti Slavik & Stell. Podľa neho je dôležité sa na diskusiu o novej práci náležite pripraviť. A ak vám ponuka nevyhovuje, určite by ste to mali oznámiť.
„Prestať komunikovať, nedostaviť sa na ďalší pohovor, neodpovedať mailom, telefonicky, nereagovať na sms správy, to je na úrovni 13-ročných školákov,“ vraví Slávik. Ak sa kandidáti odmlčia, hovorí sa tomu ghosting, . „A aj keď budete hviezdiť, neznamená to hneď, že sa firma rozhodne pre vás. Mnohé si totiž nevyberajú len najlepších, ale najviac vhodných.“ Odborník na ľudské zdroje upozorňuje na ďalšie pravidlá, ktoré platia v rôznych situáciách.
1. Poďme teda po poriadku. Prečo je dôležitý životopis
Je to vaša pozvánka na pohovor, samozrejme, ak ho spracujete kvalitne. Je to prvý krok k tomu, aby ste získali trvalý pracovný úväzok. Následný telefonický rozhovor vám otvorí tie skutočné dvere do firmy, pričom osobné stretnutie je potom už vo vašich rukách.
2. Ako sa na pohovor obliecť a čo by sme si na seba určite nemali dávať.
Oblečenie je spôsob, ktorým neverbálne komunikujeme. Ešte sa nestalo, aby slušne a čisto oblečený človek niečo svojim oblečením pokazil. Hovorí sa, že sa obliekame podľa toho, ako je v tom-ktorom segmente zvykom. Adekvátne oblečenie o nás tiež vypovie veľa. Manažéri zvyknú prís...
Zostáva vám 85% na dočítanie.