Podpora exportu slovenských potravinárskych produktov je cesta, ako znižovať naše negatívne obchodné saldo v potravinách a posilniť domácu produkciu. Preto tento rok ministerstvo pôdohospodárstva strojnásobilo objem prostriedkov určených na podporu prezentácie slovenských potravinárov na prestížnych výstavách doma aj v zahraničí.
Veľtrhy vo svete
Slovensko tohto roku predstavilo svoje potravinárske produkty na viacerých prestížnych medzinárodných podujatiach. Po rokoch už národný stánok Slovenska nechýbal na medzinárodnom veľtrhu privátnych značiek PLMA v Amsterdame či na najprestížnejšej výstave zameranej na biopotraviny Biofach v Norimbergu. Veľkým úspechom je aj oživenie účasti Slovenska na veľtrhu Grüne Woche v Berlíne so 400-tisícovou návštevnosťou, na ktorom sa Slovensko neprezentovalo dlhých 11 rokov. Prvýkrát ministerstvo dostalo slovenských výrobcov potravín na prestížny ázijský veľtrh Gulfood. Do množstva aktivít pre slovenských potravinárov patril aj projekt prezentačných dní na veľvyslanectvách v zahraničí, na ktorých slovenskí výrobcovia s vysokým exportným potenciálom nadväzovali obchodné kontakty s nákupcami a reťazcami.
„Úlohou agrorezortu je aj podporovať exportné aktivity slovenských potravinárov. Aj toto je cesta, ako znižovať naše negatívne obchodné saldo v potravinách. Zároveň tak posilníme domácu produkciu, a tým zvýšime našu potravinovú sebestačnosť i bezpečnosť,“ zdôraznila Gabriela Matečná, ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.
Databáza na podporu producentov
Agrorezort spúšťa ďalšie opatrenie, ktoré vďaka využitiu služieb ekonomickej diplomacie pomôže slovenským výrobcom nadväzovať obchodné kontakt...
Zostáva vám 85% na dočítanie.