Call centrum finančnej správy bude preto daňovníkom k dispozícii aj cez víkend, počas piatku a pondelka navyše počas predĺžených úradných hodín.
Finančná správa predlžuje úradné hodiny a na call centrum sa budú môcť klienti dovolať aj cez víkend. V piatok 28.9. bude call centrum pracovať do 19.00 hodín. Voľba č. 1 (technická podpora k elektronickej komunikácii) bude funkčná až do 22.00 hodín. V sobotu a v nedeľu, teda počas víkendu, bude call centrum odpovedať v čase od 10.00 do 19.00 hodín na mailové dopyty týkajúce sa technickej podpory, ktoré budú zaslané cez mailový formulár. V pondelok 1.10. bude call centrum dostupné do 19.00 hodiny.
30. september je totiž posledným dňom, kedy treba požiadať o vratku dane zo zahraničia – iných členských štátov EÚ, tzv. VREF. Platitelia DPH, ktorí majú sídlo, miesto podnikania alebo prevádzkareň v Slovenskej republike a kúpili tovary a služby v jednotlivých členských štátoch EÚ s daňou príslušného štátu na účely svojho podnikania, majú nárok na vrátenie tejto dane. Žiadosť sa podáva elektronicky prostredníctvom portálu finančnej správy.
Platiteľ môže podať jednu žiadosť, takzvanú globálnu žiadosť, do ktorej zahrnie všetky nákupy tovarov a služieb vo všetkých členských štátoch, z ktorých si chce uplatniť vrátenie dane alebo môže podať samostatné žiadosti do jednotlivých členských štátov. Je na rozhodnutí platiteľa dane, ktorú alternatívu si zvolí. Žiadosť o vrátenie dane musí obsahovať údaje z každej jednotlivej faktúry o dodaní tovaru alebo služby a z každého dovozného dokladu, z ktorých sa žiada vrátenie dane.
1.október je zase hraničným termínom na podanie odloženého daňového priznania k dani z príjmov. Možnosť odložiť si podanie daňového priznania až o šesť mesiacov využilo 20 178 daňovníkov, ktorí mali príjmy aj zo zahraničia.