odpovedá: Finančná správa SR
1. Zmluva s nájomníkmi
V byte mám podnájomníkov, preto sa musím registrovať na daňovom úrade. Je potrebné na registráciu doniesť aj zmluvu o nájme?
Kto prenajíma byt a má povinnosť registrácie na daňovom úrade, spolu so žiadosťou o registráciu predloží na overenie údajov originál zmluvy alebo zápisnice o nájme. Ten vám daňový úrad po preverení vráti. V prípade, že zmluvu alebo zápisnicu nepredložíte, na úrade s vami spíšu zápisnicu o ústnom pojednávaní.
2. Dve a viac nehnuteľností
Vlastním viac nehnuteľností a pri prenájme prvej som si splnil svoju registračnú povinnosť. Musím oznámiť na daňovom úrade aj prenajatie druhej a každej ďalšej nehnuteľnosti?
Ak ste už ako fyzická osoba nahlásili na úrade jeden prenájom, nie je potrebné, aby ste nahlasovali prenajatie každej ďalšej nehnuteľnosti.
3. Priznanie príjmov z prenájmu
Čo všetko mám brať do úvahy pri priznaní príjmov z prenajatej nehnuteľnosti?
Ak ste si v minulom roku prenajímali svoj dom, byt či inú nehnuteľnosť, zvážte, či nemusíte podať daňové priznanie. Mali by ste ho podať vtedy, ak všetky vaše zdaniteľné príjmy za rok 2017 boli vyššie než 1 901,67 eura. Pozor však na to, že podľa zákona sa prenájom oslobodzuje od dane do sumy 500 eur za príslušný rok. Preto sa do základu dane započíta len príjem z prenájmu siahajúci nad túto hranicu. Po odpočítaní sumy oslobodenia uvediete zvyšné príjmy v priznaní fyzickej osoby v tlačive typu B v oddiele číslo VI, v tabuľke číslo jeden a v stĺpci jeden. Daňové výdavky sa uvádzajú v stĺpci číslo dva a aj keď ich započítate, ale nie ste účtovnou jednotkou, nemusíte k priznaniu prikladať žiadne výkazy.
4. Stena pre reklamu
Mám povinnosť ohlasovať na daňovom úrade prenájom takého typu, keď mám na rodinnom dome reklamu nejakej firmy?
Registračná a...
Zostáva vám 85% na dočítanie.