Spoločnosť NAY, ktorá prevádzkovala obchody NAY na Slovensku a ELECTRO WORLD v Česku sa totiž spojila so skupinou HP TRONIC, ktorá mala pod záštitou značky DATART a ETA v oboch krajinách. Vznikla tak holdingová spoločnosť NAY-DATART a.s., ktorá vlastní tri samostatné prevádzkové spoločnosti – NAY na Slovensku, DATART v Českej republike a spoločnosť ETA. Zlúčenie týchto skupín schválili protimonopolné úrady. Predseda predstavenstva firmy NAY Peter Zálešák očakáva, že spojenie im poskytne synergické výhody vďaka zdieľaniu skúseností a zvýšeniu efektivity prevádzkových procesov – najmä v oblasti logistiky, infraštruktúry, marketingu a nákupe tovarov. Zmeny postihnú aj susedné Česko. Značka ELECTRO WORLD sa tam premenuje na DATART.
Zákaznícke účty sa preklopili automaticky na NAY, stačí sa len prihlásiť na nay.sk
Klienti, ktorí doteraz nakupovali v predajniach či na e-shope DATARTu a mali tam aktívny zákaznícky účet, ho majú automaticky aj s históriou objednávok presunutý do NAY. Účet si stačí overiť zadaním svojho e-mailu. Doklady k nákupom majú zákazníci uložené a vždy k dispozícii na účte nay.sk. Objednávky uskutočnené v predajniach alebo na e-shope DATART v čase zlúčenia oboch značiek, ktoré neboli vybavené do dátumu zlúčenia, teda do 1. septembra, boli automaticky prenesené do NAY a vybavené v obvyklom čase.
Čo sa týka darčekových poukazov zakúpených v DATARTe, tie budú platiť aj naďalej. Nevyužitá suma na poukaze ako aj jeho číslo budú automaticky prenesené. NAY zabezpečí možnosť jednorazovo poukaz využiť v predajniach aj na e-shope počas celej platnosti.
Mnohí sa možno pýtajú, ako to bude s reklamáciami. Odpoveď je jednoduchá. Spoločnosť od septembra bezproblémovo vybaví v každej predajni ako objednávky, tak reklamácie, ktoré sa týkajú nákupov zákazníkov ešte v DATARTe alebo hej.sk. Stačí sa obrátiť na ktorúkoľvek predajňu NAY a priniesť so sebou doklad o kúpe.
Bez komplikácií funguje aj online nakupovanie. Internetový obchod nay.sk sa ponúka všetky služby, na aké boli zákazníci zvyknutí z datart.sk. Ide napríklad o predĺženú záruku, expresnú dopravu, inštaláciu tovaru, nákup na splátky, bleskovú výmenu či už spomínané darčekové poukazy. Celú zodpovednosť za vybavenie služieb a poistných udalostí k tovaru zakúpenému ešte v DATARTe či v Hej.sk, vrátane uchovania súvisiacich dokladov, preberá NAY. Nemenia sa ani podmienky pre podnikateľov. Tí budú môcť aj naďalej nakupovať produkty za zvýhodnené ceny vďaka programu NAY pre firmy, a to ako v NAY predajniach, tak aj online.
Množstvo výhod pre zákazníka
Zlúčenie značiek síce prinesie zákazníkom drobné zmeny, ale podľa spoločnosti najmä lepšie služby a výhody v podobe širšieho sortimentu, keď len na e-shope pribudne viac ako 30-tisíc produktov. V predajniach zostáva personál so širokými technickými znalosťami, no pribudnú aj zberné miesta pre staré spotrebiče. Zlúčenie skvalitnilo aj online nakupovanie. Zákazníci môžu využiť viac predajných a odberných miest, ktorých bude celkovo až 60. Kupujúcich okrem toho čaká množstvo akcií a špeciálnych ponúk. Všetko nájdu na jednom mieste vďaka mobilnej aplikácii, kde budú mať zákaznícku kartu, vernostný program s možnosťou získavať body za nákup či evidenciu dokladov.
Klienti sa okrem toho môžu stať súčasťou NAY EXTRA klubu, ktorý im prinesie výhody navyše. Ide napríklad o vrátenie až troch percent z nákupu pri častom nakupovaní, archiváciu bločkov či výmenu tovaru do 30 dní od nákupu. Značka ponúka aj inštalačné, finančné či servisné služby a poradenstvo. Novinkou je možnosť vykúpiť mobilný telefón a peniaze následne použiť na nákup tovaru v predajniach NAY ako aj ekologická recyklácia starých spotrebičov.