Deň Matiek je ľahkým na nákupnom sviatku na Slovensku, najväčší po Vianociach a z pohľadu darčekov svojej obľúbenej zľahka prekonáva dokonca aj Black Friday. Tento deň, ktorý oslavuje a ctí matky, získava na význame nielen ako rodinná udalosť, ale aj ako kľúčový moment pre obchodníkov a značky na celom Slovensku.
Deň matiek druhý po Vianociach
Prieskum, ktorý uskutočnil prieskumná agentúra Perfect Crowd pre spoločnosť Allegro [1], odhalil, že až 30 % Slovákov kupuje darčeky na Deň matiek, čo predstihuje ďalšie významné dni ako Valentín (28 %) alebo Black Friday (25 %). Najaktívnejší v nákupe darčekov sú dospelí vo vekovej kategórii mladí 18-29 rokov, kde takmer polovica (48 %) pravidelne vyhľadáva darčeky pre svoje matky.
Táto veková skupina zaznamenala svoju aktivitu v porovnaní so skupinami 30 – 39 rokov, kde takto nakupuje 29 % ľudí, a spotrebiteľov vo veku 40 – 49 rokov, s účasťou 22 %.
Zaujímavé je, že muži a ženy nakupujú darčeky na Deň matiek takmer rovnako často (31 % vs 29 %).
Práve mladší dospelí často uprednostňujú online nákupy pre ich pohodlnosť a dostupnosť produktov.
Zvyšujúca sa popularita online nakupovania
Výsledky tiež naznačuje Slovákov, že 62 % oceňuje možnosť nakupovať z pohodlí domova – bez ohľadu na príležitosť. Medzi ďalšími motivátormi pre online nákupy sú aj lepšia cena (63 %), šírka ponuky (52 %), či možnosť prezrieť si recenzie produktov (32 %).
Prieskum tiež ukazuje, že až 77 % Slovákov má skúsenosť s nakupovaním na online trhoviskách, pričom medzi hlavné motivácie patrí výhodná cena, pohodlie a široký výber produktov.
O spoločnosti Allegro
Allegro, najväčšie trhovisko európskeho pôvodu s takmer 25 rokmi skúseností na trhu, spustilo svoje nové lokalizované trhovisko v polovici allegro.sk v marci 2024 na Slovensku. Táto expanzia je súčasťou pokračujúceho rastu Allegra v strednej Európe a po úspešnom spustení allegro.cz v Českej republike, kde spoločnosť získala viac ako 1,6 miliónov aktívnych nákupov a stala sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou za menej ako rok.
[1] Štúdiu "Medzinárodné platformy a trhoviská na Slovensku" vypracovala spoločnosť Perfect Crowd v januári 2024 na objednávku spoločnosti Allegro. Celkovo sa uskutočnilo 1012 prieskumov na reprezentatívnej vzorke Slovákov, ktorí nakupujú online, vo veku 18-60 rokov. Prieskumy boli realizované online (CAWI).