Spoločnosť Lidl aktuálne spolupracuje s takmer tromi stovkami slovenských dodávateľov. Počas minulého roka 2022 diskont zaplatil domácim výrobcom a pestovateľom viac ako pol miliardy eur v nákupných cenách. Títo dodávatelia totiž pre Lidl zaviezli tovar v hodnote 435 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o 17 %. O ďalších 83 miliónov eur sa postaral export slovenských výrobkov na pulty zahraničných Lidl predajní. Slovenskí potravinári teda od Lidlu zinkasovali takmer 520 miliónov eur.
„Teší nás, že objem spolupráce so slovenskými dodávateľmi každým rokom rastie, a to dokonca rýchlejšie ako náš obrat. Potvrdzuje to, že Lidl je dôležitým, stabilným a dôveryhodným partnerom pre domácich potravinárov. Samozrejme, stále hľadáme a pozývame k spolupráci nových dodávateľov zo všetkých oblastí,“ uviedol Martin Nagy, konateľ Lidla zodpovedný za nákup. K stálym slovenským dodávateľom Lidla patrí napríklad lokálny pestovateľ PARADAJKOVO či spoločnosť Zvolenská mliekareň. Aký je ich príbeh?
Ktoré máte najradšej vy?
Niektorí tvrdia, že je to ovocie, iní sa prikláňajú k tomu, že je to určite zelenina. Na jednom sa však zhodneme všetci. Paradajky majú v jedálničkoch Slovákov svoje pevné miesto. Je jedno, či dávate prednosť kokteilovým, strapcovým, datľovým alebo tým najmenším cherry rajčinám, pretože spoločnosť PARADAJKOVO, ktorá s Lidlom spolupracuje od roku 2017, ich priamo na Slovensku pestuje všetky. Dôkazom toho, že zákazníkom diskontu tieto lokálne paradajky chutia, je aj fakt, že v obchodnom roku 2022 nakúpili v diskonte takmer 1,3 milióna balení paradajok od tohto pestovateľa.
„Paradajkovo je na trhu už od roku 2014. V našich skleníkoch v Babindole a v Leviciach máme skleníky pod osvetlením, čo nám umožňuje pestovať rôzne druhy paradajok počas leta aj počas zimy. V našom portfóliu máme až 12 odrôd,“ priblížil konateľ spoločnosti PARADAJKOVO Erik Csatári. „Lidl je náš najväčší obchodný partner. Považujeme ho teda za strategického partnera, s ktorým si vzájomne pomáhame. V zime, keď je paradajok na trhu menej, sme pre Lidl prínosom my.
A naopak v lete, keď je paradajok všade dostatok, nám Lidl dokáže pomôcť s najväčším odberom. Prináša nám stabilitu a konštantný odber produktov. Spoluprácu s Lidlom teda rozhodne odporúčam aj iným spoločnostiam,“ dopĺňa svoje postrehy Erik Csatári.
Dá sa to aj bez éčok
Musí si zákazník vyberať medzi chuťou a dobrým zložením? Lidl a Zvolenská mliekareň majú jasnú odpoveď. Ich spolupráca je totiž dôkazom toho, že produkt môže byť chutný aj zdravý zároveň. Ich lahodný jogurt bez éčok s exkluzívnou receptúrou, ktorý spoločne vyvinuli, sa predáva pod privátnou značkou Pilos. Výrobky privátnych značiek sú pod neustálou kontrolou kvality nielen v interných kruhoch, ale aj pod prísnym dohľadom nezávislých expertov a renomovaných kontrolných inštitúcii či laboratórií. Inak tomu nie je ani pri vylepšených smotanových jogurtoch Pilos.
„Kvalita a inovácie sú naším krédom, ktorým žijeme a tvoríme svoju budúcnosť. Sme presvedčení o tom, že mliekarenské výrobky sa dajú robiť tak poctivo, aby si zákazník nemusel čítať zloženie,“ uviedla Zuzana Žubor Kágerová, riaditeľka obchodu a marketingu Zvolenskej mliekarne. Spolupráca medzi Lidlom a Zvolenskou mliekarňou začala ešte v roku 2009. Odvtedy sa predaj týchto mimoriadne chutných a kvalitných produktov zo Zvolenskej mliekarne v Lidli znásobil z počiatočných 5 miliónov kusov produktov ročne na súčasných takmer 19,5 milióna kusov. Z týchto čísel je teda zrejmé, že reťazec, ale aj jeho zákazníci, dokážu oceniť kvalitné lokálne potraviny aj poctivú prácu našich výrobcov a pestovateľov.