Už viac ako 20 rokov pôsobíte na rôznych pozíciách v Konica Minolta. Čím si vás táto spoločnosť získala?
V Konica Minolta som začínal na pozícií obchodného reprezentanta. Posledných deväť rokov som obchodným riaditeľom pre oblasť stredného a východného Slovenska. Mojim základným cieľom je prinášať pre tieto firmy, či inštitúcie riešenia, ktoré im uľahčia život a podnikanie. Úspech v podnikaní totiž nie je len otázkou peňazí, ale skôr nastavenia vedenia firmy a jej zamestnancov. Spolu s mojim tímom ľudí pomáhame firmám na východnom a strednom Slovensku robiť veľké veci, posúvať ich dopredu a zvyšovať ich konkurencieschopnosť.
Konica Minolta je pôvodom japonská spoločnosť. Ako ste sa dokázali zžiť s odlišnou pracovnou mentalitou a prostredím?
Filozofia Konica Minolta vychádza z tradičnej japonskej kultúry, kde zamestnanci sú na prvom mieste. Pracovné podmienky sú na vysokej úrovni a zamestnanci sú u nás spokojní. Dokazuje to minimálna fluktuácia zamestnancov. Sme agilná spoločnosť, ktorá sa počas viac ako storočnej histórie dokázala niekoľkokrát transformovať na nové trendy a súčasne sa vždy snažila stať lídrom v danej oblasti. Počas mojej kariéry som zažil vrcholy ako aj krízy. Konica Minolta sa neprofiluje iba ako výrobca multifunkčných a produkčných zariadení, ale má niekoľko plnohodnotných divízií, vďaka ktorým dokázala všetky ekonomické krízy ustáť bez väčších ťažkostí.
Akí sú firemní klienti z východného a stredného Slovenska? Je rozdiel uzatvárať zmluvy tu v porovnaní so zvyškom Slovenska?
Táto oblasť Slovenska má svoje špecifiká. U nás poznáme takmer každého klienta osobne. Tieto vzťahy nejedenkrát prešli z čisto profesionálneho prístupu k priateľskému. Osobný kontakt a dodržiavanie dohodnutého je základom k tomu ako byť na strednom a východom Slovensku úspešný. Ide o náročnú a zdĺhavú formu budovania dôvery. Tá však z dlhodobého hľadiska prináša svoje ovocie.
Konica Minolta je už niekoľko rokov jednotkou na trhu. Čim si vysvetľujete tento úspech?
Áno, je to tak, sme lídrom. Konica Minolta v sebe spája niekoľko vecí. Jednak sú to kvalitné zariadenia a riešenia. Konica Minolta má po celom svete niekoľko inovačných centier, ktoré prinášajú nové nápady ako zjednodušiť firmám podnikanie. Druhou prednosťou je sofistikovaný a prepracovaný servis. Treťou veľkou prednosťou je proklientsky nastavený obchodný systém. Niektoré zariadenia či riešenia si môžu vyžadovať väčšie investície. Dokážeme sa prispôsobiť potrebám firiem a vždy nájsť spôsob ako posunúť firmu ďalej, napríklad aj financovaním navrhnutého riešenia.
Aké zariadenia či softvérové riešenia ponúka Konica Minolta aktuálne pre svojich zákazníkov?
Z produkčných zariadení je to najmä naša vlaková loď KM-1 pre industriálnu tlač. KM-1 ponúka posun od ofsetu malých objemov ku digitálnej atramentovej tlači. Tajomstvo úspechu KM-1 tkvie vo využívaní UV atramentov, vďaka čomu dokáže tlačiť nielen na papier, ale tiež na plastové materiály. Potlačiteľná plocha veľkosti B2+ poskytuje ďalšie možnosti využitia tlače a generovania zisku. Na KM-1 zákazníci dokážu tlačiť aj obojstranne a rozšíriť svoje služby o výrobu obalov alebo časopisov. Následne dokážu tieto výstupy zušľachtiť na strojoch typu MGI JET Varnish.
Druhou veľkou oblasťou, ktorá môže byť pre firmy zaujímavá sú praktické softvérové riešenia. Tie pozostávajú z automatizácie niektorých procesov vo firmách ako je digitalizácia, DMS, vyťažovanie dokumentov, či dochádzkový a stravovací systém. Neodmysliteľnou súčasťou portfólia Konica Minolta sú inteligentné kamerové a softvérové systémy Mobotix, ktoré sú našou pýchou posledných 7 rokov. Našou snahou je odbremeniť firmy od papierov a zavádzať aj u nich prvky kancelárie 21. storočia.
.
Ladislav Blanár, Konica Minolta
Vyštudoval Technickú univerzitu v Košiciach. V Konica Minolta začínal pred rokom 2000 na pozícii obchodného reprezentanta. Medzi jeho najväčšie pracovné úspechy patria ľudia, ktorí so mnou aktuálne pracujú, ale aj tí, s ktorými som mal česť spolupracovať v minulosti. Aktuálne pôsobí ako obchodný riaditeľ Konica Minolta pre Stredné a Východné Slovensko.