Na Slovensku existuje viac ako 3 000 stredných a veľkých firiem. Aj keď sú ich finančné potreby hlavne v oblasti financovania individuálne a závislé od segmentu, v ktorom podnikajú, väčšina z nich má niečo spoločné. Všetci potrebujú spoľahlivý a rýchly prístup k hromadným platbám, k automatizovanému párovaniu platieb s fakturačným softvérom a v neposlednom rade je nevyhnutný aj flexibilný manažment väčšieho množstva kreditných či debetných kariet. Navyše, toto všetko potrebujú individualizované pre viaceré subjekty oprávnené narábať s účtom v mene firmy. Ide teda o pomerne komplexnú správu rôznych prístupov a potrieb.
Možností, vďaka ktorým sa financie firmy riadia efektívnejšie a elektronicky, je však omnoho viac.
Bankové záruky plne online
Mnohí podnikatelia využívajú bankové záruky pri zabezpečení svojich obchodov. Napríklad v Tatra banke vybavia celý proces od žiadosti až po vystavenie v aplikácii Business banking. Je to možné vďaka elektronickému podpisu, ktorý banka zaviedla ešte minulý rok. Klient o bankovú záruku teda nielen požiada na diaľku, ale banka mu ju elektronicky aj vystaví a podpíše cez kvalifikovanú elektronickú pečať. Klient má tak istotu, že dokument je právoplatný. Celý proces sa dá zrealizovať v krátkom čase, čo ocenia hlavne podnikatelia, ktorí sa uchádzajú o štátne zákazky alebo sa prihlasujú do verejných súťaží. Nemusia vďaka tomu ani zložiť kauciu na účet vyhlasovateľa súťaže.
Aj podanie žiadosti online
Podnikatelia a konatelia firiem vidia čoraz väčšiu bariéru v tom, ak majú ísť o niečo do banky požiadať osobne. Či už ide o servisnú žiadosť alebo rovno o žiadosť o úver. Dopyt po elektronických žiadostiach stúpa každým rokom. Podľa Tatra banky to len u nich predstavuje medziročný nárast o takmer 30 %. Klienti banky môžu požiadať o množstvo servisných služieb a následne sú aj mnohé dokumenty zo strany banky vyhotovené a podpísané digitálne, čím je potvrdená ich plná akceptovateľnosť. Podpis zmluvnej dokumentácie zo strany klienta rovnako prebehne digitálne v aplikácii Business banking a to aj v situácii, keď sú potrebné podpisy viacerých konateľov. Aplikácia zabezpečuje celý manažment práce, čiže nemusí prebiehať žiadne posúvanie si dokumentov v rámci firmy a po kompletizácii všetkých podpisov majú zmluvu s bankou k dispozícii na stiahnutie na pevný disk alebo inú archiváciu podľa vlastných interných pravidiel tej ktorej firmy.
Tatra banka plánuje rozšíriť funkčnosť digitálneho podpisu aj o možnosť podpisovania úverových a záložných zmlúv. Umožní to podpis úverovej dokumentácie pomocou elektronického občianskeho preukazu priamo v aplikácii Business banking. V týchto dňoch spúšťa aj automatické elektronické podania na kataster pre končiace sa úvery a do konca leta k tomu pridá aj podpisovanie dodatkov k už existujúcim úverom. Digitalizáciu úverových procesov zavŕši plne elektronickým podpisovaním nových úverových a zabezpečovacích zmlúv.