App Store požaduje od Spotify 30 percent z každej transakcie zo zakúpenej audioknihy, ktoré ponúka. Spotify to však považuje za prehnanú sumu a knihy sa rozhodlo nepredávať - na čo sa im App Store pomstil negatívnymi recenziami. „Chcete počúvať? V aplikácii si nemôžete kúpiť audioknihy. Vieme, že to nie je ideálne,“ zobrazí sa zakaždým, keď užívateľ klikne na možnosť zakúpenia audioknihy cez Spotify.
Spotify ešte len rozbieha svoj nový biznis s predajom audiokníh, no zatiaľ sa im nepodarilo efektívne obísť nevýhodný nákupný systém App Store. Pôvodne to spoločnosti medzi sebou vyriešili tak, že Apple užívateľom zasielalo mail, v ktorom ich presmerovávalo na externý odkaz, kde si knihu mohli zakúpiť. Čo nebolo síce zrovna najelegantnejším riešením, ale ako-tak fungovalo. No potom sa karta otočila a Apple zamietol hneď tri ďalšie aktualizácie pre Spotify - čím dalo ich vývojárom najavo, aby prišli s riešením, ktoré sa podriadi ich zmeneným požiadavkám, informuje magazín The Hollywood Reporter.
Neférové praktiky
„Hovoríme o tom, pretože to odráža všetky protikonkurenčné praktiky spoločnosti Apple,“ povedal pre CNN Harry Clarke, generálny poradca a hlavný právnik Spotify. Hudobný streamer odmieta prísť o 30 percent ziskov zo svojho podnikania s audioknihami. To však v praxi znamená, že jej App Store neumožňuje predávať svoje produkty na ich aplikácii. Zákazníkov využívajúcich operačný systém iOS teda Spotify nemá ako osloviť so svojou novou službou. Komu to však vyhovuje je samotný Apple, jeho zákazníkom a zákazníčkam zostáva už len jedna možnosť ako sa dostať k audio knihám a nikoho neprekvapí, že zrovna cez predinštalovanú appku Apple Books.
Spotify však nemá žiadne možnosti na to, aby s Applom rokovalo o svojich podmienkach. Spoločnosť sa teda rozhodla svoj prípad medializovať - poukazuje na 30 percentnú daň aj vlastnú nezhodu ohľadne predaja audiokníh. „Myslíme si, že je dôležité, aby používatelia, tvorcovia politík a úrady pre hospodársku súťaž skutočne rozumeli tomu, čo sa deje,“ objasňuje Clarke dôvody, prečo Spotify s Applom svoje problémy medializuje. „Keď úrady pochopia, čo sa deje, existuje šance, že sa jednomyseľne zhodneme na tom, že je to nespravodlivé.“
Nie sú jediní
Spotify sa snaží tieto problémy komunikovať v médiách aj kvôli tomu, aby svojich zákazníkov upozornila na praktiky, ktoré voči nim Apple používa a že sa aj napriek tomu snažia svoje služby sprístupňovať vo viacerých operačných systémoch. CNN inforumuje, že Apple sa ku kampani voči nim nevyjadruje, len podotkli, že spoločnosť porušuje ich pravidlá nákupu produktov.
S Applom majú však problém aj iný technologický giganti. Mark Zuckerberg kritizuje zabezpečenie iMessage, Google zas Apple kritizuje za to, že nie sú s nimi súčinní, čo sa týka odosielania správ cez Android. Spotify sa zaviazalo, že bude na Apple naďalej vyvíjať spoločenský nátlak, aby od svojich požiadaviek ustúpilo a so spoločnosťou rokovalo o nových podmienkach.