Xbox pobúril spoločnosť.Twitter/popcrave/
StoryEditor

Xbox pobúril spoločnosť. Len po pár dňoch od zverejnenia stiahol svoje dúhové logo

Michal Čiernik05.06.2023., 12:00h

Mesiac LGBTI+ komunity je v plnom prúde a viaceré veľké firmy si pri tejto príležitosti zmenili svoje logá. Niektoré firmy si to však veľmi rýchlo rozmysleli, čo rozdelilo spoločnosť.

Lajkuj Brainee.sk na

1. júna začal po celom svete Pride Month a viaceré svetoznáme značky pri tejto príležitosti podporili LGBTI+ komunitu zmenou loga do dúhových farieb. Niektoré to však spravili viac ako marketingový ťah ako skutočnú podporu.

Príkladom je spoločnosť Xbox, ktorá debutovala so svojím novým farebným dizajnom po tom, čo oznámili svoje dlhodobé partnerstvo s GLAAD (Organizáciou pre monitorovanie obrazu gejov a lesieb v médiách). Populárna spoločnosť tak chcela zvýšiť počet queer postáv v jej nadchádzajúcich herných tituloch.

Ostalo to len pri rečiach 

„Môže to znamenať viac LGBTI+ postáv, viac príbehových momentov s LGBTI+ témami alebo dokonca vytváranie svetov, v ktorých sa LGBTI+ hráči môžu cítiť ako doma,“ uviedol v tlačovej správe Pav Bhardwaj, šéf štábu Xbox Marketing.

Spolu s týmto vyhlásením bolo predstavené aj nové logo, ktoré bolo však odstránené štyri dni po začatí Pride Month. Následne bol nahradený umeleckým dielom Diablo IV . Návrat spoločnosti k svojmu starému logu však nezostal nepovšimnutý a rozvíril vlny internetu. „Tieto korporácie poskytujú ‘podporu‘ Mesiacu hrdosti len kvôli peňažným výhodám. Pozrite sa, čo sa stane, keď prejavovanie podpory prestane byť ziskové,“ znel jeden komentár na Twitteri.

Pokrytecký dvojitý meter

Podobne pokrytecky sa zachovali aj iné korporáty. Značky ako Pfizer, Cisco, General Electric, Mercedes-Benz, Vogue a Bethesda zmenili svoje logá na svojich profiloch na Twitteri, ale neurobili žiadne zmeny na účtoch zameraných na trhy Blízkeho východu.

Napríklad farmaceutický gigant Pfizer zmenil svoje logo na trhoch vrátane Ameriky, Mexika a Kanady, no na svojom profile v Saudskej Arábii ho ponechal rovnaké.

Magazín Vogue má na svojom hlavnom 17 miliónovom profile viacfarebné logo Pride, Podobne si to zmenil aj ďalších účtov, ako je Vogue Runway, British Vogue, Vogue India, Vogue Japan a Vogue Thailand, ktorý má len 24-tisíc sledovateľov. Na stránke Vogue Arabia, ktorá má okolo 26-tisíc sledovateľov, ale zostalo jednoduché čierno-zlaté logo.

image

Nové dámske plavky predvádza muž. Ľudia hrozia slávnemu Adidasu bojkotom

Eli David, izraelský vývojár umelej inteligencie, bol jedným z prvých, ktorí na pokrytectvo poukázali „Veľkým korporáciám dochádza atrament na ich stránkach pre Blízky východ,“ napísal na svoj Twitter. Logo na podporu LGBTI+ komunity sme zmenili aj my, nemusíš sa však báť, Brianee ho tak rýchlo nestiahne. 

Top rozhovor
menuLevel = 3, menuRoute = notsorry/news/zabava, menuAlias = zabava, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
22. november 2024 07:46