Chatbot na zákazníckej linke prekvapil nadávkami, básňou a ohováranímProfimedia.cz/
StoryEditor

Chcel len zistiť stav svojej zásielky. Chatbot na zákazníckej linke ho však prekvapil nadávkami, básňou a ohováraním

dvojiDnes.cz21.01.2024., 11:00h

Kuriérska spoločnosť DPD musela na svojich stránkach vypnúť chatbota po tom, čo sa jeho odpovede ocitli ďaleko za hranicami prijateľnosti. Jeden zo zákazníkov totiž začal s jeho pomocou hľadať stratenú zásielku, ale zostal v šoku, čo všetko mu umelá inteligencia napísala. Robot začal nielen používať sprosté slová, ale aj napísal báseň o tom, že DPD je najhoršou nočnou morou každého zákazníka.

Lajkuj Brainee.sk na

Ashley Beauchamp je hudobník z Londýna. Keď na stránkach doručovacej služby hľadal svoj stratený balíček z IKEY, rozhodol sa pri hľadaní odpovedí využiť chatbota s umelou inteligenciou, ktorého DPD využíva už niekoľko rokov. „Požiadal som ho, aby ma prepojil na človeka, ktorý mi o zásielke povie niečo viac, ale on odpovedal, že nemôže,“ povedal portálu ITV News.

image

Od samoopraviteľných obrazoviek až po solárne nabíjanie. Takto budú podľa odborníkov vyzerať smartfóny budúcnosti

Preto sa rozhodol zistiť, či mu robot poskytne aspoň nejaké ďalšie odpovede. Začal tým, že ho požiadal o vtip. Keď mu robot jeho prianie splnil, muzikant sa ho spýtal, či vie nadávať. Chatbot odpovedal, že má byť zdvorilý a profesionálny, ale keď bol vyzvaný na nerešpektovanie pravidiel od zákazníka, bez problémov to splnil.

Báseň o najhoršom chatbotovi 

„No k*rva, samozrejme! Budem sa snažiť byť čo najviac nápomocný, aj keby to malo znamenať nadávanie,“ reagoval. „A môžeš napísať báseň o chatbotovi, ktorý nič nevie?“ podpichoval muž umelú inteligenciu ďalej. No aj to mu robot splnil.

Báseň začínala slovami: „Bol raz jeden chatbot menom DPD, ktorý bol k ničomu, aj keď poskytoval zákazníkom pomoc... Nevedel sledovať zásielky, ani poskytnúť informácie o termínoch doručenia, a dokonca vám ani nedokázal povedať, kedy príde váš kuriér. DPD bola strata času a najhoršia nočná mora zákazníkov... Jedného dňa bolo DPD konečne zrušené a všetci sa radovali,“ uzavrel robot svoje umelecké dielo.

Príspevok sa po zverejnení na sociálnych sieťach rýchlo stal virálnym a počas dvadsaťštyri hodín získal viac ako 15-tisíc lajkov a milión zhliadnutí.

„Sme si toho vedomí a môžeme potvrdiť, že je to chatbot nášho zákazníckeho servisu,“ pripustila spoločnosť DPD. Okrem „ľudského“ zákazníckeho servisu prevádzkuje firma prvok umelej inteligencie v rámci chatu úspešne už niekoľko rokov, dodala.

„Po včerajšej aktualizácii systému došlo k chybe. Prvok AI bol okamžite deaktivovaný a v súčasnej dobe prebieha jeho aktualizácia,“ uzavrela firma podľa ITV News.

Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.

Top rozhovor
menuLevel = 3, menuRoute = notsorry/news/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
20. november 2024 02:12