Brutálna kampaň
Česká vláda spustila mediálnu kampaň na podporu očkovania proti covidu, v rámci ktorej bude využívať fotografie ľudí pripojených na prístroje v nemocnici či mŕtvych tiel, na ktoré zdravotníci píšu fixkou dátum a čas úmrtia. Obrázky sprevádzajú nápisy ako „Uveril dezinformáciám" či „Mal svoju pravdu", informoval iROZHLAS.cz.
„Konečne prichádza brutálna kampaň," vyhlásil ešte koncom minulého týždňa odchádzajúci premiér Andrej Babiš. Ako dodal, vláda sa inšpirovala výstražnými obrázkami z balení cigariet.
„Vyberali sme z niekoľkých stoviek fotografií, používať budeme asi 12 z nich. Kampaň bude v tlačených médiách, na sociálnych sieťach a počítame aj so zásahom v on-line médiách," povedal pre Český rozhlas hovorca ministerstva zdravotníctva Daniel Köppl. Pripravujú sa aj spoty v televíziách a rádiách.
Financovanie bude pochádzať z druhého balíka 50 miliónov českých korún, ktoré na podporu očkovania vyčlenila v lete vláda. Časť investícií bude podľa Köppla pochádzať aj od spoločností ako Facebook a ďalších.
Cieľom sú mladí
Jedinou cestou z epidémie je podľa vlády očkovanie. To však pokrivkáva najmä medzi mladými ľuďmi. Rezort sa preto rozhodol otočiť kurz a súčasnú očkovaciu kampaň zamerať na nich. Tlak sa teraz presunie na sociálne siete, vrátane populárneho TikToku.
„Chceme niektorých našich spoluobčanov z tej letargie prebudiť, že to skutočne nie je sranda. A že tá choroba môže byť veľmi vážna a mať veľmi vážny priebeh,“ uviedol Český minister zdravotníctva Adam Vojtech.
„Bude to kampaň brutálna, ale reálna, realistická,“ doplnil.