Mesto Nitra riešilo problematiku týkajúcu sa reklamy, v ktorej figurovali ľudia z LGBTI+ komunity. Informovali sme ťa o tom v článku. Niektorým Nitranom sa reklama nepozdávala, na mesto vypisovali nahnevané maily.
Mesto cenzúru nechce
Ak by si sa po meste Nitra prechádzal dnes, žiadnu reklamu od organizácie Amnesty International by si nenašiel. Preto sme sa obrátili na mesto Nitra, aby nám zmiznutie bannerov objasnilo. Ako sa ukázalo, reklamu nestiahli kvôli sťažnostiam. „Podľa našich informácií bola konkrétna reklamná kampaň zaplatená do konca februára, takže prirodzene skončila,“ vyjadril sa hovorca mesta Nitra Tomáš Holúbek.
Znamená to, že za stiahnutím reklamy je prirodzená doba trvania nájmu nosičov. Mesto totiž do obsahu reklám zasahovať neplánuje. Všetko to ale spustil jeden email od nahnevanej obyvateľky, a ako objasnil hovorca mesta, zaznamenali aj jeden telefonát.
O čo išlo?
Reklamnú kampaň spustila organizácia Amnesty International. Pôsobí na celom svete, konkrétne v 150 krajinách, a je najväčšou ľudskoprávnou mimovládnou organizáciou na svete. Kampaň, ktorá v meste Nitra pobúrila obyvateľov, zobrazovala ľudí z LGBTI+ komunity. „Volám sa Dorota. Som pansexuálka. Desia ma pavúky. Aj vy ste ako ja a desia vás pavúky?“ píše sa na jednom nosiči.
Cieľom kampane bolo poukázať na to, aká je potrebná rovnosť všetkých sexuálnych menšín. Dokazovať to mali slogany: „Túžim po porozumení“, „Aj vy ste ako ja“. Mesto Nitra ale kampaň nevníma negatívne, práve naopak. „Vedenie Nitry dlhodobo a vytrvalo obhajuje rovnosť práv všetkých skupín obyvateľov žijúcich na Slovensku,“ hovorí Holúbek.
Je však skutočne zarážajúce, že ľudí dokáže pobúriť takáto nevinná reklama, ktorá má len poukázať na to, že aj členovia LGBTI+ komunity sú rovnakí ľudia, ako všetci ostatní. Popritom by stačilo len trochu tolerancie a rešpektu.