24-stranová správa s názvom „Accelerating Diversity & Inclusion“ podrobne opisuje posledné dva roky práce Výkonnej rady pre začlenenie NHL a jej troch podvýborov. Tie boli vytvorené s cieľom preskúmať a prijať opatrenia v súvislosti s problémami rozmanitosti ktorým čelia hráči, fanúšikovia a hokej všeobecne. „Pracujeme na tom, aby sme lepšie porozumeli a urýchlili našu angažovanosť vo všetkých vrstvách rozmanitosti. Vrátane národnosti, rasy, rodovej identifikácie, sexuálnej orientácie, postihnutia a náboženstva,“ napísal v správe komisár NHL Gary Bettman.
Podľa správy došlo k pozitívnym krokom. Liga sa spojila s Jopwell, startupom zaoberajúcim sa náborom rozmanitých hráčov, s cieľom rozšíriť svoj fond talentov. Koncom roka 2021 najala riaditeľa náboru na plný úväzok so zameraním na prilákanie rôznorodejších talentov. Asociácia trénerov NHL vytvorila mentorské programy pre ženy a kandidátky BIPOC. Za prvé úspechy môžme považovať päť žien, ktoré sú asistentkami generálnych manažérov v NHL a Mike Griera zo San Jose, ktorý sa stal prvým generálnym manažérom tmavej pleti v histórii ligy.
V NHL však stále existujú veľké demografické nerovnosti. Podľa dokumentu je 83,6 percent zamestnancov v celej NHL belochov, 4,17 percent Ázijcov, 3,74 percent černochov. Hispáncov je v NHL 3,71 percent a len 0,5 percent sa prihlásilo k pôvodným domorodým obyvateľom. 2,48 percent zamestnancov sa rozhodlo neodpovedať. Správa tiež zistila, že 65,44 percent stážistov v NHL sú belosi. Podobne sú na tom aj oddelenia ľudských zdrojov, kde je až 69,6 percent belochov.
Správa sa zameriavala aj na pohlavia. 61,86 percent pracovníkov v NHL sa identifikuje ako muži, pričom 36,81 percent sa identifikuje ako ženy. Tieto čísla sa dramaticky menia, pokiaľ ide o zamestnancov v marketingu, tam sa 52,72 percent identifikovalo ako muži a 46,2 percent ako ženy.
Ďalej dokument uvádza, že 93,14 percent pracovnej sily sa považujú za heterosexuálov, 1,52 percent za bisexuálov, 1,12 percent za gayov a len 0,81 percent za lesby. Davis povedal, že je potrebné urobiť ešte veľa práce, aby bola NHL príťažlivejšia pre uchádzačov z nedostatočne zastúpených skupín.
Súčasťou tohto projektu je aj nový „Kódex správania fanúšikov“, ktorý bol vyvinutý v spolupráci so Sports Innovation Lab. Športovou marketingovou firmou, ktorou spoluzakladateľkou je členka Hokejovej siene slávy Angela Ruggiero. Cieľom projektu je vytvoriť príjemné prostredie pre všetkých fanúšikov, ktoré bude pokrývať také aspekty, ako je bezpečnosť a podporovať lepší zážitok pre všetkých ľudí.
Ako uvádza ESPN.com, kódex správania bol jedným z dvoch hlavných odporúčaní, ktoré vypracoval výbor NHL pre začlenenie fanúšikov. Druhou bola štruktúra „Pod“, ktorá spája NHL tímy a nedostatočne zastúpené publikum, odborníkov a komunity. Prvý Club Marketing Pod, zameraný na juhoázijskú komunitu, sa začal stretávať v júni.
NHL sa rozhodla pre zmenu, rozbieha podporné programy, na rozvoj mládeže pre nízkopríjmové rodiny vraj uvoľnila vyše 135 miliónov dolárov a chce sa stať „atraktívnou“. „Našu zodpovednosť berieme vážne,“ tvrdí šéf NHL Gary Bettman.