V agentúre sú modelky rôznych veľkostí, veku či zdravotnými problémami.Reuters/
StoryEditor

FOTO Hanbili sa za ne, šikanovali ich. Teraz svojimi nedostatkami zarábajú milióny, módne domy sa o ne bijú

iDnes.czČTK26.02.2023., 14:00h

Projekt na Instagrame, ktorý mal pôvodne upozorniť na obyčajné ženy a ich nedokonalosti, sa premenil na modelingovú agentúru.

Lajkuj Brainee.sk na

Ich cieľom je nanovo definovať poňatie krásy v Taliansku, napísala agentúra AP. Modelingová agentúra Imperfetta (Nedokonalá), ktorú v roku 2020 založila Carlotta Ciancaneová, má kastingovú knihu plnú modelov a modeliek, ktoré sa vymykajú zažitým štandardom krásy v tomto odvetví, píše sa na portáli iDnes.

Sú všetkých veľkostí a veku, naprieč celým spektrom pohlaví, sú medzi nimi ľudia s postihnutím alebo zdravotnými problémami, ako je alopécia (autoimunitná choroba spôsobujúca vypadávanie vlasov, pozn. red.) alebo vitiligo (kožné ochorenie, pri ktorom sa stráca pigment), viditeľné jazvy, či ľudia, ktorí prišli o končatiny. Podobné agentúry už existovali na iných miestach v Európe alebo v Spojených štátoch, ale táto je prvá v Taliansku.

Cítim sa ako revolucionárka

Jednou z modeliek je Sonia Spartaová. 28-ročná mladá žena zo Sicílie počúvala dospelých, ako šepkajú deťom, že je z cirkusu, keď videli tmavé škvrny na jej tvári a tele kvôli hyperpigmentácii. Predtým sa svoj stav snažila skrývať. Teraz si je vedomá svojej krásy. „Zmenila som sa, aby sa veci, ktoré boli mojou slabosťou, alebo ktoré som vnímala ako slabosť, stali mojou silnou stránkou,“ povedala.

Počas nedávneho fotenia v Ríme pózovali modelky všetkých tvarov v spodnom prádle, zahalené do priesvitnej organzy (priehľadná látka na dekoračné účely). „Cítim sa ako revolucionárka, pretože si uvedomujem, že toto všetko okolo mňa neexistovalo, pokiaľ nevznikla Imperfetta,“ povedala Giancaneová. „Pripadá mi to ako revolúcia, ako bitka, ktorú musíme tvrdo vybojovať, pretože je toľko ťažkostí,“ dodala.

Agentúra má viac ako 140 modeliek, ktoré sú nielen z Talianska, ale aj zo zahraničia, ale práca agentúry sa sústreďuje na Taliansko, „pretože tu chceme veci zmeniť,“ povedala Giancaneová.

Jej modelky sa objavujú v reklamných kampaniach pre kozmetické značky, módne obchody a supermarkety. Väčšina práce sa týka online reklám, ale dostali už ponuky na účasť modeliek v televíznych reklamách a dve vystúpili v rámci módnej prehliadky návrhára Marka Rimbaldino na milánskom módnom móle. 

Prvýkrát sa cítila krásna

Lucia Della Rattaová, univerzitná študentka z Ríma, väčšinu svojho života svoj albinizmus skrývala. Svetlé vlasy si farbila na tmavšie odtiene a na kožu používala samoopaľovacie krémy. Počas pandémie ale nechala vlasy odrásť na svoj prirodzený odtieň a začala pridávať fotografie na Instagram. 

„Prvýkrát som sa cítila krásna,“ povedala počas prestávky pri fotení a zotrela si slzy, ktoré jej zaplnili oči. „Cítila som, že toto je moja podstata. Toto som ja. Moje skutočné ja,“ uviedla. 

Desireé D’Angelová trpí od desiatich rokov alopéciou. Do školy nosila klobúk, aby zakryla svoju nahú hlavu, ale spolužiaci ju šikanovali a vždy jej ho niekto strhol dole. V pätnástich rokoch ju učiteľka tanca presvedčila, aby prestala svoj problém skrývať a prijala ho. 

Od tej doby sa z nej stala úspešná tanečníčka, umelkyňa a modelka. „Mám rada svoje telo, mám rada svoju zvláštnosť. Nakoniec som to prijala,“ povedala.

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/kultura/moda, menuAlias = moda, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
05. november 2024 12:35