Zabudni sa všetky známe parfumy, akými je Chanel No. 5 či Gucci Bloom. Na trhu sa objavil nový kráľ vôní. Ten je cítiť ako internet. Si prekvapený? To zrejme každý. A to ešte musíme dodať, že vonia po pote a lacných kancelárskych stoličkách. Na jednej strane to znie ako poriadna nechutnosť, na druhej otvára otázku, ktorú si ešte nikto nepoložil - ako vonia internet?
Parfém, ktorý je teraz možné zakúpiť v HIGHArt Museum Store za 150 dolárov (130 eur), je výsledkom umeleckého partnerstva High Snobiety s profesionálmi v oblasti parfumov, Society of Scent a berlínskym umeleckým kolektívom New Models. Informoval o tom portál indy100.
„Extraktná sieť surových minerálov a potu, prudký nárast dopamínu a zúfalé samospeňaženie z výhod polyuretánovej stoličky,“ píše sa v popise na stránke produktu. Fľaštička s objemom 15 mililitrov je ešte k tomu opísaná zemitou vôňou.
Spoluzakladateľka spoločnosti New Models Carly Busta hovorila o myšlienkovom procese, ktorý stojí za novou vôňou. V rozhovore prezradila, že boli inšpirovaní „skutočnosťou, že čuch, náš prvotný zmysel, sa pri používaní internetu vôbec nezapája.“ „Je to živočíšne. Ale aj tá vôňa je akosi návyková. Zobúdzam sa s chuťou na ňu,“ dodala.
Lil Internet, spoluzakladateľ spoločnosti New Models, vysvetlil: „Myslím si, že 'Internet' je naozaj dobrá vôňa na tie dni, keď sedíte doma alebo v kancelárii 10 hodín pri počítači. Ak ho budete nosiť počas pracovného dňa, teraz budú tieto dni voňať a môžu pre vás dokonca nadobudnúť ešte väčší tvar.“
Vyjadrenia tvorcov vône ju teda vynášajú do nebies. Otázkou je, nakoľko dokáže zaujať masy. Predsa len, pot a kancelárske stoličky nie sú presne to, čím chceš zaujať okolie. Zmena je ale koniec koncov život, ako sa hovorí.