Poznáme najlepších slovenských influencerov za rok 2024. V poradí šiesty rebríček priniesol tradične Magazín Forbes v spolupráci s agentúrou GroupM. Tentokrát sa však pri hodnotení zamerali hlavne na spoľahlivosť celebrít pôsobiacich na sociálnych sieťach.
„Do merania zahŕňame viacero atribútov. Kým doteraz bola rozhodujúcim atribútom dôveryhodnosť, počas roka sme sa zamerali aj na zohľadnenie spoľahlivosti. Kritériá dôveryhodnosti sú totiž zahrnuté aj v iných atribútoch. To je podľa mňa to kľúčové, čo odlišuje tento rebríček od predchádzajúcich,“ vysvetľuje pre Forbes Barbora Gabrižová, Head of Data & Analytics zo spoločnosti GroupM, ktorá sa na zostavovaní rebríčka podieľala.
Vedátor
Na prvom mieste sa umiestnil Samuel Kováčik, známy ako Vedátor. 35-ročný teoretický fyzik pôsobí ako docent na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave na Katedre teoretickej fyziky a čiastočne na Masarykovej univerzite v Brne.
Na sociálnych sieťach sa snaží popularizovať vedu a vyvracať hoaxy. „Je viac ako dobrou správou, že aj v aktuálnej spoločenskej situácii je ako najspoľahlivejší influencer vnímaný práve vedec Samuel Kováčik, ktorý na sociálnych sieťach popularizuje vedu a vyvracia hoaxy,“ dopĺňa Martina Havranová, editorka Forbes Slovensko.
Na druhé miesto zosadil minuloročného víťaza, kondičného trénera Maroša Molnára. Na tretie miesto sa posunula z minuloročnej deviatej pozície herečka Monika Hilmerová.
A hoci sa v rebríčku objavili aj profily so vzdelávacím obsahom, ako Denis Kováč s Mozgovou atletikou (4. miesto), Sandra Sviteková s kanálom Dejepis inak (6. miesto) a aktivistka Natália Pažická (13. miesto), zoznamu stále dominujú herci a herečky. V top 20 ich je až osem.
- Samuel Kováčik/Vedátor
- Maroš Molnár
- Monika Hilmerová
- Denis Kováč/Mozgová atletika
- Števo Eisele
- Sadra Sviteková/Dejepis inak
- Adriana Kneissl
- Jana Kovalčíková
- Braňo Deák
- Milan Bardún/Milan Bez Mapy
- Zuzana Vačková
- Kristína Svarinská
- Natália Pažická
- Petra Vlhová
- Rasťo Chvála/Garáž.tv
- Táňa Pauhofová
- Marián Čeky Čekovský
- Juraj Bača
- Martin Pyco Rausch
- Marek Fašiang
Tvorba rebríčka
Základnou podmienkou pre umiestnenie v rebríčku je, aby mal influencer buď na Instagrame, YouTube alebo Facebooku minimálne 45-tisíc sledovateľov a ktorí zároveň nadväzujú komerčné spolupráce s cieľom zarábať peniaze.
Následne rebríček vnikol na základe odpovedí vyše 18-tisíc respondentov vo veku 15 až 40 rokov, ktorí sa zúčastnili elektronického prieskumu. Na základe odpovedí sa do celkového hodnotenia dostalo 270 slovenských influencerov. Finálová dvadsiatka vznikla na základe viacerých kritérií ako sú obľúbenosť a znalosť influencera, jeho prepojenie na značku, či jeho schopnosť ovplyvňovať sledovateľov.