Dvadsaťšesť ročný MrBeast bol už teraz jedincom s najväčšou základňou sledujúcich, uvádza britská stanica BBC. Teraz sa však zapísal do histórie s ohromujúcimi 274 miliónmi odberateľov.
Svoje prvé video nahral v trinástich rokoch. Vtedy ukazoval, ako hrá Minecraft alebo Call of Duty. Väčšieho úspechu sa mu dostalo, až keď sa vo svojich videách zameral na kariéry úspešnejších YouTuberov. Prerušil štúdium na Univerzite vo Východnej Kalifornii a venoval sa kariére YouTubera naplno.
Najviac sa však preslávil kaskadérskymi kúskami. Nechal sa napríklad pochovať zaživa alebo vytvoril skutočnú verziu netflixového hitu Squid Game.
Magazín Forbes pred dvoma rokmi odhadol Donaldsonov majetok, o ktorý sa YouTuber pravidelne delí s charitatívnymi spolkami, svojimi priateľmi i fanúšikmi, na zhruba 500 miliónov dolárov (462-miliónov eur). V apríli napríklad zverejnil video, v ktorom jeden z jeho priaznivcov vyhral v prepočte 230-tisíc eur. „Nepíšte mi o peniaze, ja ich rozdávam, pretože mi to robí radosť,“ odkazuje MrBeast v popise svojho YouTube kanálu.
Indické publikum
MrBeast predbehol spomínaný indický kanál T-Series. Ide o nahrávaciu spoločnosť špecializujúcu sa na indické filmové soundtracky a popovú hudbu.
Je to najväčšia nahrávacia spoločnosť a filmové štúdio v krajine. A s populáciou presahujúcou 1,3 miliardy ľudí je sa nemôžeme diviť, že bol do teraz tento kanál na čele rebríčka. Momentálne má 287 miliónov followerov.
Na treťom mieste so 176 miliónmi sledovateľov je americký detský kanál CocoMelon. Využitím 3D animácie, ktorá je u dnešných detí tak populárna, sa ich snaží zabaviť a zároveň naučiť základné zručnosti v zábavných videách.
Ďalší YouTube kanál s viac ako 170 miliónmi sledovateľov je tiež indický. Sony Entertainment Television (SET) India ponúka svojim fanúšikom celé epizódy obľúbených indických programov zo všetkých žánrov. Obrovský počet followerov sa dá pripísať jednak značke Sony ale aj objemom videí, ktoré denne produkujú. Ide o 30 až 40 videí za deň.
Prvú päťku uzatvára ďalší profil pre ratolesti, tentokrát však v hlavnej úlohe priamo s deťmi. Konkrétne ide o ukrajinskú Američanku Evu Dianu Kidisyuk, ktorá sa narodila v roku 2014. Po boku svojho brata Roma sa Eva učí nové veci, zdoláva výzvy a popri tom učí ďalšie deti. Všetko sa to deje na profile Kids Diana Show, ktorý zriadili ich rodičia.
Zvyšok rebríčka:
- Vlad and Niki –Rusko– 118 milliónov odberateľov
- Like Nastya – Rusko/USA – 116 milliónov odberateľov
- PewDiePie – Švédsko – 111 milliónov odberateľov
- Zee Music Company – India – 107 milliónov odberateľov
- WWE – USA – 102 milliónov odberateľov
Slovenskí YouTuberi
Dlhodobo najpopulárnejším YouTuberom na slovenskej scéne je GoGo, vlastným menom Daniel Štrauch. Začínal s letsplaymi - hraním a zároveň komentovaním hier. Od svojich začiatkov sa vypracoval na rešpektovaného influencera, ktorý nastavil latku aj pre ostatných. Dnes má 1,77 miliónov sledovateľov.
Prievidžan Peter Altof je už viac influencerom a podnikateľom než YouTuberom. Obsahovo tvoril naozaj všetko - od skečov, cez rôzne výzvy, zábavné videá, až po sociálne experimenty a edukatívne cestovateľské vlogy. Aj on však začínal pri hraní hier. Na sociálnych sieťach známy ako Expl0ited má na YouTube 957-tisíc followerov.
Maxim Hrečin, na internete známy pod prezývkou Asimister, je aktuálne na najlepšej ceste prekonať Expla a následne aj ako druhý YouTuber miliónovú hranicu odberateľov na tejto platforme. Do popredia sa dostal najmä videami z hrania GTA V. Momentálne má 949-tisíc odberateľov.
Nad 500-tisícovú hranicu sa dostali aj Dušan Brachna alias Ducklock a Matej Slažanskí s profilom Menameselassie, ktorý má 785-tisíc odberateľov.