Khabane Lame je najsledovanejší tiktoker na svete. Dokázal sa vypracovať z úplne neznámeho mladíka na hviezdu sociálnych sietí. Lamea poznajú naozaj všade a vďaka tomu sa spoznal s množstvom známych celebrít. Jeho tvorba sa síce výrazne zmenila, ale aj naďalej svojimi videami dokáže Lame baviť milióny ľudí a to aj napriek tomu, že v nich nikdy neprehovoril.
Z chudobného mladíka sa vďaka jeho tvorbe stal milionár. Vďaka peniazom si mohol Lame dovoliť zapracovať na kvalite svojich videí a tak sa aj stalo. Aj keď majú jeho videá milióny zhliadnutí, v poslednej dobe tiktoker nedosahuje tak vysokú sledovanosť, akú mal v čase nárastu svojej popularity, píše Jakub Šorm z portálu Antiyoutuber.
Zábavný, no primitívny humor
Khabane „Khaby“ Lame, ktorý má iba dvadsaťtri rokov, začal so svojou tvorbou v čase covidovej pandémie, pretože prišiel o prácu. Vtedy určite nemal ani tušenie, že to bolo jedno z jeho najlepších životných rozhodnutí a že sa o niekoľko rokov neskôr stane najsledovanejším tvorcom na TikToku. V súčasnej dobe ho na platforme sleduje neuveriteľných 161,7 milióna ľudí.
Tvorba, ktorou sa preslávil, dodnes ľudí baví, aj keď je úplne primitívna. Lame totiž sarkasticky reaguje na videá, v ktorých ľudia nezmyselne riešia rôzne situácie. Netrvalo dlho a z mladého tiktokera sa stala ikona sociálnych sietí. Ľudia začali jeho reakcie pridávať k vlastným videám a v dnešnej dobe sa nájde len veľmi málo používateľov sociálnych sietí, ktorí by aspoň raz nenarazili na Lameovo video.
Lameovi sa začalo veľmi dariť a rôzne firmy prejavili veľký záujem o spoluprácu s ním. Lame sa stal napríklad tvárou značky Hugo Boss. Nedá sa povedať, že by Lame vo svojej tvorbe zlenivel. Na sociálnych sieťach je stále veľmi aktívny a neustále pridáva množstvo nových videí. Jeho tvorba sa ale viditeľne mení, možno preto, že ho nebaví natáčať stále tie isté videá.
Typické gesto vymizlo
O jeho tvorbu je ale stále obrovský záujem. Predtým bolo v jeho videách zvykom, že kedykoľvek vyriešil ľubovoľnú situáciu po svojom, urobil na záver rukami jeho typické gesto. To už sa ale v jeho nových videách objavuje len zriedka kedy. Poslednou dobou totiž zosmiešňuje rôzne videá, ktoré koľkokrát nemajú vôbec žiadnu pointu. Nedávno si napríklad robil srandu z modelov, ktorí na módnej prehliadke predvádzali podivné oblečenie.
Lame sa preto obliekol do papierovej krabice a vtipne napodobňoval ich chôdzu. Podobných videí sa na jeho profile objavuje čoraz viac. Aj keď je Lame stále veľmi populárny, niektorí ľudia naňho úplne zabudli. „Býval taký slávny. Nechápem, ako sa naň mohlo zabudnúť. Kedysi som sa neuveriteľne bavil pri jeho videách. Musím si nájsť chvíľu a trochu jeho účet preskúmať,“ píšu používatelia TikToku pod Lameove videá.
Lame nedávno tiež reagoval na Vojnu Izraela a Hamásu. V jednom videu sa posadil na stoličku as veľmi vážnym výrazom sa pozeral do kamery. Potom sa zdvihol a odišiel. „Minútu ticha pre všetky obete vojny,“ stálo v popise jeho videa. Tiktoker ale zverejnil aj ďalšie video, ktorým reagoval na vojnový konflikt. Prechádzal miestnosťou a niesol dve stoličky. Vo videu preblikávali zábery zničených budov a vojakov, ktorí strieľali. Lame postavil dve stoličky k stolu oproti sebe a potom urobil svoje typické gesto. „Proste si sadnite a porozprávajte sa,“ píše Lame v názve svojho videa.
Stále úspešný
Zrejme tým chcel poukázať na to, že sa problémy dajú riešiť aj bez násilia, ktorého je vo svete naozaj veľa. Pod videom sa ľudia dohadujú, ktorá strana by mala zvíťaziť, modlia sa za padlých a vyjadrujú podporu ich rodinám. Niektorí ale tiktokera považujú za blázna, keď si myslia, že sa veľké spory dajú vyriešiť cestou mieru.
Lame sa ale, okrem dvoch vážnych videí, ktoré sa týkajú vojny, snaží aj naďalej držať toho, aby svojich sledujúcich bavil. Svoju popularitu ale logicky využíva aj na to, aby mohol robiť reklamu rôznym firmám. Na jeho profile sa preto objavuje plno videí, v ktorých propaguje rôzne produkty a služby. Často sa stáva, že influenceri, ktorí pridajú na sociálne siete príspevok s reklamou, nedosiahnu nijako zvlášť veľký dosah konkrétneho príspevku.
To sa ale Lamea rozhodne netýka. Nedávno napríklad pridal video, v ktorom propagoval bezpečnostné kamery. Video má cez 5 miliónov zhliadnutí a firma je určite s dosahom reklamy veľmi spokojná. Lame navyše dokáže vytvoriť reklamu tak, aby na seba dokázala upútať pozornosť nielen kvôli jeho tvári, ale aj humoru, ktorý mu je vlastný.
Už to nie je to, čo bývalo
Lameova tvorba sa síce zmenila, zmizli z nej niektoré veci, na ktoré boli jeho sledujúci zvyknutí, ale aj napriek tomu stále bavia milióny ľudí. „Khaby je jednoducho borec! Bože, milujem jeho videá! Nechápem, kde berieš také geniálne nápady. Som s tebou už od tvojich začiatkov. Proste legenda,“ komentujú nadšene Lameove videá užívatelia TikToku.
Vďaka svojej popularite dostal ponuku pripojiť sa k módnej prehliadke v Miláne, kedy sa prvýkrát prešiel po móle s oblečením značky Hugo Boss. Lame sa stal ambasádorom tejto značky a za svoju prvú módnu prehliadku dostal 450-tisíc dolárov. Momentálne ale spolupracuje aj s inými značkami.
Pre niektorých je už ale úspešný tiktoker nezaujímavý, pretože v podstate tvorí stále tie isté videá. Lame sa stal najsledovanejším tiktokerom, keď platforme kraľoval s viac ako 162 miliónmi sledujúcich. Pretože už ale veľa ľudí omrzel, niektorí ho prestali sledovať. Momentálne ho sleduje 161,7 milióna ľudí a aj keď je to menej ako mal kedysi, stále sa drží na vrchole rebríčka najsledovanejších tiktokerov na svete.
Portál Antiyoutuber patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.