Kedysi tu bol Utubering, festival, na ktorom neboli hlavné hviezdy hudobníci, ale tvorcovia z YouTube. Akcia po čase skončila a teraz sa zdalo, že sa verejnosť môže tešiť na ďalšiu úspešnú akciu s youtubermi, píše Matěj Čech z portálu Antiyoutuber.
Už len zoznam účastníkov na akcii Starfest bol preplnený známymi menami českého internetu. Na akcii vystúpili youtuberi, tiktokeri aj hudobní umelci.
Čo by sa na takejto akcii mohlo pokaziť? Čo sa týka samotného podujatia, tak sa podľa väčšiny zdá, že bola v poriadku. Pre fanúšikov to lepšie ani dopadnúť nemohlo. Pre organizátorov to však musela byť nočná mora. Účasť na akcii bola taká tristná, že na niektorých vystúpeniach boli len jednotky, maximálne desiatky fanúšikov.
Každý sa vyhovára
Influenceri obviňujú organizátorov za zlú propagáciu. Veľa fanúšikov ani nevedelo, že sa Starfest koná. Niektorí sa nechali počuť, že keby o akcii vedeli, tak by na ňu dorazili. Za zrejme najväčšiu chybu označuje verejnosť dátum jej konania.
Starfest bol totiž v rovnaký deň ako hudobný festival Majáles a stretnutie fanúšikov japonských animovaných filmov Animefest. „Bola som len na Animefeste a brutálne ma prekvapilo, že hneď vedľa sa organizuje Majáles. O Startfeste som nemala vôbec žiadne poňatie,“ píše jedna používateľka na YouTube.
Dá sa povedať, že zlý marketing akcie fanúšikom len prospel. Vďaka minimálnej účasti si mohli naplno užiť akciu s takmer žiadnymi frontami a veľkým priestorom na komunikáciu s influencermi. To ale nie je všetko. Starfest sa akoby prepojil s Majálesom a ten, kto mal lístky na jednu akciu, mohol ísť zadarmo aj na tú druhú.
Nadšení fanúšikovia
„Fail je to len pre organizátorov. Pre návštevníkov to bola svojim spôsobom výhra by som povedal, nemuseli stáť hodinové rady na fotku a podpis, keď tam nie sú davy ľudí,“ píše jeden užívateľ v komentároch na YouTube.
Hoci to bol podľa väčšiny zo strany marketingu prepadák, akcia bola podarená. Väčšina vystupujúcich influencerov sa nechala počuť, že si to užili. „Keď robíš niečo, čo máš rád, s ľuďmi čo máš rád, malo by ti byť jedno, či je to vypredaná Lucerna, alebo skákanie v Ostrave s päťdesiatimi ľuďmi,“ nechal sa na Instagrame počuť youtuber a hudobný umelec DeeThane.
Akcia bola rozdelená na niekoľko sekcií. Vlastnú halu mala napríklad sekcia podcasterov či tiktokerov, kde sa malo nachádzať najmenej fanúšikov. Starfest sa organizoval v Prahe, Brne a v Ostrave.
Prázdne priestory
Takmer na každej lokácii mala každá sekcia vyhradené haly či iný veľký priestor. Kvôli tomu tak ich zaplnenosť vyzerala oveľa horšie, než keby sa vystúpenie účinkujúcich odohrávalo v menšom priestore. Nakoniec to teda vyzeralo tak, že tamojšie haly neboli zaplnené ani z jednej pätiny.
Na akcii sa objavil aj bizarný influencer Ondrej Untermüller alias Kluk s kamením. Nie však ako účinkujúci, ale ako fanúšik. Ten sa veľkej popularite nikdy zvlášť netešil, čo sa ukázalo aj na Starfeste.
„Toto je najviac slizký dement, o ktorom to poviem s úplnou pohodou. Na Starfest za mnou prišiel a chcel fotku. Bol to jediný človek, ktorému som povedal nie,“ hovorí streamer a youtuber Fatty Pillow.
V realite žiadny dosah
Následne podľa jeho slov musel na Untermüllera zavolať ochranku. Nepríjemná bola pre Untermüllera asi aj interakcia s jedným z fanúšikov, ktorý ho doslova nútil, aby mu na kameru odpovedal na jeho otázky.
Do Starfestu sa na svojom TikToku tiež drsne oprel bývalý youtuber Mike Je Pán. Ten navštívil ostravský Majáles, pričom keď zistil, že sa hneď vedľa koná Starfest, rozhodol sa to preskúmať a okomentovať ho vo videu.
„A potom že tí influenceri majú nejaký dosah na niečo. Úplní debili tí influenceri. Veď tam majú päť ľudí k*eténi. A potom že majú dosah, ani p*ču nemajú,“ kritizuje ostro Mike influencerskú scénu.
Portál Antiyoutuber patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.