TikTokeri na svojich profiloch zverejnili videá, ako ničia veci značky Balenciagy na protest proti kampani, ktorú značka zverejnila.Singlemomattorney, Alexis Adjei/Tiktok
StoryEditor

Kontroverzná reklama značky Balenciaga spustila ošiaľ. TikTokeri ničia niekoľkotisícové kúsky

Nikola Michalkova01.12.2022., 13:00h

Reklama s deťmi, ktoré pózovali s predmetmi BDSM, spustila lavínu kritiky. Balenciaga si tým vyslúžila pozornosť v negatívnom slova zmysle. A nezostalo to len pri kritike.

Lajkuj Brainee.sk na

Hoci sa luxusná značka za svoju reklamu ospravedlnila a stiahla ju, nič to nemení na veci, že reklama vznikla a bola publikovaná. Vlna kritiky neprúdi len zo strany pobúrených ľudí či zákazníkov, ale aj známych osobností, ktoré majú s touto značkou spoluprácu. Aj Kim Kardashian nedávno oznámila, že prehodnocuje spoluprácu.

Najnovšie sa vlna protestov proti kampani spustila na TikToku. Mnohí totiž ukazujú, ako ničia drahé kúsky od luxusnej značky ako protest pobúrenia.

Za obeť padajú drahé kúsky

TikTokeri na svojich profiloch natáčajú samých seba, ako pália, strihajú a zahadzujú produkty od Balenciagy na protest proti kontroverznej sviatočnej reklame, ktorá zahŕňala deti držiace v rukách medvedíkov, ktoré majú na sebe postroje, jedny z BDSM predmetov, uvádza sa na portáli Insider. 

Balenciaga sa za reklamu ospravedlnila a odstránila ju zo svojich sociálnych sietí práve pre stupňujúcu sa kritiku, že malé deti boli sexualizované. Vo svojom stanovisku značka uviedla: „Úprimne sa ospravedlňujeme za akýkoľvek priestupok, ktorý naša kampaň mohla spôsobiť. Naše plyšové medvede nemali byť v tejto kampani prezentované s deťmi.“ Zároveň dodáva, že dôrazne odsudzuje „zneužívanie detí v akejkoľvek forme.“ Kde teda nastala chyba a na základe čoho si mysleli, že kampaň bude v poriadku, môžeme len hádať. 

Používatelia sociálnych sietí sú jasne proti

Ľudia na svojich sociálnych sieťach pokračujú vo vyjadrovaní pobúrenia proti Balenciage aj napriek ospravedlneniu. Haštag #cancelbalenciaga má už vyše 70 miliónov videní na TikToku, kde ľudia diskutujú svoje myšlienky o kontroverzných snímkach.

@mcstojan_14 #balenciaga #canceled #fyp ♬ Disco - MC Stojan

Najnovšie sa však spustila nová vlna vyjadrovania nesúhlasu. Verejne ničia alebo vyhadzujú produkty od Balenciagy. TikTokerka, ktorá vystupuje pod menom Gianna C. Avalos, ukázala, ako strihá čiernu koženú tašku, a ako sama povedala, stála 1 500 dolárov. „Toto je prakticky moja taška, ktorú nosím každý deň. Už viac nie,“ povedala vo videu, keď strihala popruhy kabelky nožnicami. Ako sa sama vyjadrila pre portál Insider, chcela použiť svoj profil na to, aby poukázala na problém. 

„Myslím si, že ako influenceri, nemôžeme stratiť zo zreteľa závažnosť, ktorú má náš hlas. Môžeme ten hlas použiť buď na zvýšenie povedomia alebo zostať ticho. Existuje dôvod, prečo som tašku nevyhodila, nepoužila, nedarovala alebo nepredala. Už som nechcela, aby táto taška mala miesto v našej spoločnosti,“ povedala influencerka. Tým aj odpovedala na otázku, ktorá sa určite nejednému z nás vynorila v mysli, prečo ju nedarovala či nepredala. 

@chloehenny I honestly feel sick to my stomach but can’t say that I’m surprised tbh! 😰 #boycottbalenciaga #balenciaga #balenciagaphotoshoot #balenciagagate #viral ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs - Skittlegirl Sound

Nebola jediná

Britská TikTokerka Chloé Hennessey pridala podobné video, ktoré dosiahlo 1,2 milión videní. Tentokrát sa nestrihala taška, ale modrý sveter od Balenciagy, ktorý následne vyhodila spolu s ďalšími produktmi, ktoré si od značky kúpila vrátane LED slnečných okuliarov, ktoré stáli 1 035 dolárov. Hennessey, ktorá porodila minulý rok chlapca, povedala ako matka, že cítila, že to bolo „naozaj nechutné vidieť deti, ako boli sexualizované a vystavené takým spôsobom.“ Mnoho komentárov pod videom podporovalo jej rozhodnutie zbaviť sa produktov, ale našiel sa aj komentár, ktorý tvrdil, že produkty mala radšej darovať. „Všeobecne povedané, považujem tú kultúru zrušenia Balenciagy za otravnú, ale v tomto prípade si myslím, že je to z dobrého dôvodu,“ povedala Hennessey pre portál Insider a dodáva: „Keby som to dala bezdomovcovi alebo na charitu, niekto niekde bude stále chodiť s Balenciagou, ktorý zastupuje túto značku.

@singlemomattorney Disgusted with everything else that has come to light since the release of their campaign #cancelbalenciaga #momsoftiktok #balenciaga ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs - Skittlegirl Sound

„Cítila by som sa veľmi nekomfortne, ak by niekto nosil Balenciagu okolo mňa vediac, že to, čo urobili, je divoko publikované,“ dodáva. 

Alexis Adjei, lifestyle TikTokerka, ktorá má šesť tisíc sledovateľov, taktiež pridala video, ako vyhadzuje množstvo oblečenia, ktoré malo na sebe logo Balenciagy. „Patrí to do koša. Myslím si, že každý, kto je nahnevaný, rozrušený alebo sklamaný konaním Balenciagy má plné právo cítiť to, čo cíti,“ vyjadrila sa vo videu. 

@alexis_adjei Hell is hot. #balenciaga #balenciagacampaign ♬ son original - 🤟🏾💚

Ničenie vecí na základe protestov 

Ničenie drahých vecí od kontroverzných značiek sa stalo populárnou formou online aktivizmu na protest a spoluprácu v bojkotovaní proti nim. V apríli sa objavili ruskí influenceri, ktorí strihali tašky od značky Chanel po tom, čo luxusný módny dom zakázal kupovať ich tovar po Putinovej invázii na Ukrajinu. Okrem toho, nedávno v októbri, muž z Floridy Danny Schiff pridal sériu videí, ako spálil 10 párov topánok značky Yeezy, ktorú založil Kanye West, na protest proti antisemitským poznámkam rapera. 

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/kultura/influenceri, menuAlias = influenceri, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
05. november 2024 20:49