Na podporu menšín ich totiž obliekli ľuďom z radov LGBTI+ ľudí a jeden z nich bol mužom, píše sa na webe iDnes.cz.
„So spoločnou ambíciou podporovať slobodu prejavu bez predsudkov vo všetkých oblastiach športu a kultúry berie nová kolekcia oblečenia a obuvi Adidas do úvahy ako životný štýl, tak aj výkonnosť. To sa odráža v rozmanitom rade modelov, ktoré oživujú ducha celej kolekcie,“ stojí v tlačovej správe.
Do spomínanej novej kolekcie „Let Love Be Your Legacy“ prispel aj juhoafrický návrhár Rich Mnisi. Navrhol jednodielne farebné plavky. Svoje návrhy opísal ako „symbol sebaprijatia a presadzovania práv LGBTI+ ľudí“.
Do jeho modelov dámskych plaviek sa na fotenie obliekli aj queer ľudia. Na sociálnych sieťach ale takáto reklama vyvolala skôr negatívne ohlasy. Riley Gainesová, kritička transrodových športokýň v ženských športových súťažiach, bola práve jedným z hlasov, ktoré sa k novej kampani vyjadrili negatívne.
„Nechápem, prečo si to firmy dobrovoľne robia. Mohli aspoň povedať, že plavky sú unisex. Ale neurobili to. Ide o vymazávanie žien. Dámske plavky nemajú vydutinu,“ napísala plavkyňa.
„Prosím, prestaňte urážať biologické ženy tým, že muži budú nosiť dámske plavky,“ napísal ďalší kritik na sociálnych sieťach. „Pamätáte si, keď dievčatá začali byť posadnuté tým, že sú chudé po pohľade na anorektické modelky? Budú si teraz dievčatá myslieť, že je s nimi niečo zle, pretože nemajú hrču?“ glosoval ďalší z užívateľov.
Niektorí konzervatívci tak volajú po bojkote reklamy. Jay Brown, hlavný viceprezident pre programy, výskum a školenia Human Rights Campaign však povedal, že útoky na najnovšiu reklamu Adidas sú „len ďalším príkladom ideológie, ktorá je posadnutá vymazaním LGBTI+ ľudí z krajiny“.
„Firmy, ktoré sa postavia za to, čo je správne, nielen dokazujú svoju podporu LGBTI+ akcionárom a zamestnancom, ale tiež vysielajú silný odkaz, že šikanovanie a diskriminácia nezostanú bez kontroly,“ doplnil Brown pre USA Today.
Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.