Sarah Drummond so svojou manželkou Joelle založili remeselný pivovar Drop Bear Beer Company v roku 2019. Od prvého vyrobeného piva v jednoizbovom byte vo Swansea sa táto značka rýchlo stala lídrom medzi nealkoholickými pivami.
Dnes sa už predáva ďaleko za hranicami Spojeného kráľovstva na miestach ako je Kanada a Nový Zéland. „Nejde o to, aby sme ľuďom kázali o ich pitných návykoch, ale len skutočne skvelé remeselné pivo, ak sa napríklad rozhodnú nepiť alebo obmedziť alkohol,“ hovorí Joelle Drummond pre PinkNews
Pivovar budúcnosti
Jedinečnosť značky spočíva v záväzku spoločnosti k etike a udržateľnosti. Drop Bear je prvým certifikovaným nealko pivovarom na svete s neutrálnou uhlíkovou stopou.
Spoločnosť investovala do veterných energetických fariem. A vďaka prepojeniu pivovaru s aplikáciou TreeClicks je za každý nákup zasadený strom.
Minulý rok vybudovali prvú uhlíkovo neutrálnu továreň na výrobu piva. Podľa portálu Following the Footprints využívajú technológiu výmeny tepla a spätného zachytávania pary znižujú spotrebu energie a odpad premieňajú na obnoviteľnú energiu prostredníctvom bioplynu.
Tím využíva plne obnoviteľný vozový park, má bezpapierovú kanceláriu a dokonca vyrába tovar pomocou plne uzavretého recyklačného systému.
Búrajú stereotypy
Za pollitrami, sudmi a fľašami sa často skrýva stereotypný portrét pivovarníckych majstrov: vysoký muž s veľkou bradou a kockovanou košeľou. Mladý manželský pár však tento trend rozbil. „Na základe prieskumu, ktorý som mohla urobiť, som presvedčená, že sme v skutočnosti prvým LGBTI+ pivovarom bez alkoholu na svete,“ prezradila Joelle.
Dvojica sa snaží „žiť podľa svojich hodnôt“, pričom ich 50 percent personálu tvoria queer ľudia a majú charitatívne partnerstvo so spoločnosťou Galop, ktorá sa venuje podpore LGBTI+ ľudí, ktorí sa stali obeťami zneužívania a násilia.
Tento rok uvedie Drop Bear Beer na trh limitovanú edíciu piva Pride, pričom výťažok z každého predaja pôjde na charitu. „Neustále som hľadal spôsoby, ako môžeme pomôcť viac skutočne pôsobivým spôsobom, konverzáciou, viditeľnosťou a informovanosťou,“ pokračuje Drummond.
Diskriminácia a zaujatosť, ktorým čelili na začiatku svojej kariéry, si na majiteľkách vyžiadali daň. V začiatkoch Drop Bear nechceli, aby ľudia vedeli, kto za značkou stojí. „Len som chcela, aby značka stála sama o sebe,“ priznala Joelle.
Časom však zmenili názor. „Teraz je však pre queer ženy viditeľnosť vo vedúcich úlohách dôležitejšia, než si ľudia uvedomujú,“ dodáva podnikateľka. „Je to naozaj dôležité, ak chceme zaviesť zmenu a zbúrať stereotypy v podnikaní,“ vysvetlila.
Dokonca aj teraz, keď ona a Sarah chodia na podujatia v odvetví, sú často vnímané ako zamestnanci, nie ako majitelia. „Zakaždým, keď vstúpime do networkingových podujatí, vo väčšine sme jediné ženy. Ak nie sme jediné ženy, takmer vždy sme jediné queer ženy,“ priznala na záver Joelle.