Larte Design
StoryEditor

​Opak zdravého rozumu? Rusi ukázali opulentnú premenu Putinovej limuzíny

Radoslav Petrík20.03.2021., 09:14h
Obrnený prezidentský špeciál Aurus Senat získal nielen civilnú verziu, ale čoskoro doplní výber pre prípadných záujemcov i model od tamojšieho úpravcu.
Lajkuj Brainee.sk na

Model Aurus Senat sa dostal do povedomia verejnosti už pred viac než rokom a to najmä z jedného dôvodu - do svojho "vozidlového parku" si ho totiž vzal samotný ruský prezident Vladimir Putin. Limuzínu Aurus použil pri svojej inaugurácii v roku 2018, pričom špeciál získal špičkové bezpečnostné úpravy a okrem toho vyžaroval, pochopiteľne, prvotriednym luxusom.

Použité sú v kabíne špičkové materiály a nechýba ani punc luxusu či mnohých vychytávok (napríklad závesy na oknách). Pozornosť pritiahne nielen obrovskými 20-palcovými diskami, ale pod svojou kapotou ukrýva aj hybridný systém s 4,4-litrovým benzínovým osemvalcom a výkonom 600 koní. O prenos sa stará obrovská automatická deväťstupňová prevodovka.

​​Ihneď si získal označenie "ruský Rolls-Royce", za čo mohol i samotný dizajn vozidla. Ten sa totiž až nápadne podobá na superluxusné vozidlá britskej značky Rolls-Royce, najmä teda model Phantom, ale taktiež na Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard alebo Chrysler 300.

Neskôr výrobca predstavil taktiež civilnú verziu pre ruských boháčov, ktorá však v ponuke zachovala i možnosť pancierovej karosérie či nepriestrelné kolesá - s vystuženými bočnicami.

O úroveň... vedľa?

Zdá sa však, že pre ruský trh nie je žiadny extrém dosť extrémny. Preto si Aurus Senat vzal do rúk tamojší známy úpravca vozidiel, ktorý však pôsobí aj niekoľkých ďalších krajinách. Podľa uverejnených plánov a taktiež prvej skice plánuje Larte Design skombinovať luxusný sedan s prvkami SUV i superšportu.

Výsledkom je tak opulentné vozidlo so zdvihnutou svetlou výškou, LED svetelnou rampou na streche a množstvom aerodynamických doplnkov z uhlíkových vlákien. Z kompozitu bol totiž vyhotovený zadný spojler, zadný difúzor a o slovo sa prihlásil aj napríklad na prepracovaných agresívnych nárazníkoch. Rozšírené boli potom blatníky, pochopiteľne, za pomoci uhlíkových vlákien.

Larte Design

​Na skici vidieť ešte obrovské disky kolies so športovými pneumatikami a spopod upravených bočných prahov trčí ešte dvojica koncoviek výfuku. Nelogickou zaujímavosťou však je, že ďalšia štvorica "kanónov" trčí aj zo zadného nárazníka. Ako bude toto riešenie vyzerať vo finále a či sa skutočne dostanú na auto všetky vyobrazené koncovky je zatiaľ otázne.

Zásah aj pod kapotou

Príjemnou správou je, že úpravca plánuje okrem "skrášlenia" karosérie siahnuť aj na motor pod prednou kapotou. Z osadeného 4,4-litrového osemvalca, ktorý využíva pomoc elektromotora, tak bude možné vytiahnuť ešte vyššie čísla, než súčasných 441 kW. Samozrejmosťou by mal zostať aj pohon oboch náprav, ktorým disponuje model Aurus Senat aj dnes.

Viac z technických úprav, ale v podstate aj z celkových informácií o novinke, sa na verejnosť zatiaľ nedostalo. Na detaily si teda budeme musieť ešte chvíľu počkať a počkať si budú musieť aj prípadní záujemcovia o vozidlo.

​​Civilné vozidlá plánuje Aurus posielať k prvým zákazníkom až v priebehu nasledujúceho roka, keď naplno rozbehne linky v závode Sollers, ktorý leží v zóne Alabuga v Tatárskej republike. Skôr teda zrejme nebude možné získať ani svalnatý špeciál od Larte Design.

Pýtate sa, kto by mal o takýto zjav záujem? Dizajn je síce subjektívna vec a mnohým sa teda vozidlo páčiť zrejme nebude, no zároveň niet pochýb o tom, že v Rusku bude o takýto model vysoký záujem.

Rovnako bude niekoľko kusov nepochybne smerovať aj k bohatým arabským šejkom a do Číny, kde mohutný a svojský vzhľad zákazníci milujú.

Top rozhovor
menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/auto/modely, menuAlias = modely, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
22. november 2024 00:33