Ilustračný obrázok vytvorený umelou inteligenciou.Dall-e/
StoryEditor

Chcú pracovať z domu a požadujú ďalšie výhody. Zamestnanci generácie Z sú sebeckí, tvrdia zamestnávatelia

mor20.05.2023., 09:00h

Odkedy nás pandémia koronavírusu prinútila zostať doma, mnohí ľudia našli vo svojich izbách oveľa príjemnejší priestor na prácu než napríklad v kancelárii. Aj keď to chvíľu trvalo, kým si na to ľudia zvykli, veľa z nás v súčasnosti uprednostňuje prácu z domu.

Lajkuj Brainee.sk na

Podniky na celom svete sa skrz pandémiu museli prispôsobiť novému prístupu k práci. Situácia sa zrazu zmenila, bolo to iné ako pred niekoľkými rokmi, keď bolo úplne normálne a očakávalo sa, že ľudia budú chodiť do kancelárie od pondelka do piatku, uvádza sa na webe magazínu Unilad.

image

Prehľadný zoznam obsesií generácie Z. Prečo milujú stredoveké prerábky populárnych songov a čo znamená ošiaľ so žabami?

Zdá sa však, že tento prístup k práci z domu niektorých poriadne naštval. Generálna riaditeľka CR Commercial Property Group, Nicole Duncan, ukázala prstom na mladších pracovníkov, ktorí sa nechcú vrátiť späť do kancelárie.

Pre 2GB Radio povedala, že „táto generácia je jednoducho sebecká... za našich mladých čias sme chytali vlaky, autobusy, trajekty, aby sme sa dostali načas do práce. Áno, trvalo to dve alebo tri hodiny, ale v kancelárii sa muselo byť načas.”

Povedala tiež, že nedostatok zamestnancov pendlujúcich po meste, nakoniec vyzerá zle aj pre samotných turistov, pretože tí vraj môžu začať premýšľať, kde všetci sú. Nicole Duncan sa obáva dlhodobých účinkov, ktoré bude mať tento nový prístup k práci z domu na veľké mestá.

image

Uvedomelá generácia Z? Mladí vymieňaju smartfóny za tlačidlové telefóny, chcú obmedziť pozeranie do obrazovky

„Hotely trpia... je menej služobných ciest, všetko robia v Teamsoch (online meetingy, pozn. red.)... ale aj menej upratovačov, ľudí, ktorí vám varia kávu, robia obedy, proste všetky tieto druhy pridružených profesii,“ vyjadrila svoje znepokojenie Duncan a zároveň dodala: „Chceme pulzujúce mesto, do ktorého môžu návštevníci prísť, to musí vyzerať rušne, musí pulzovať, nemôže vyzerať pomaly a rozvláčne.“

Nicole si však pravdepodovne len mýli dojmy s pojmami a nechala sa príliš ovládnuť emóciami vyvolanými dvojitým espressom, ktoré jej podal pracovník, ktorého pozícia vysí len na tom, či ráno príde do svojej kancelárie.

Nedávny prieskum GOBankingRates totiž zistil, že generácia Z mala práveže najnižšiu túžbu pracovať z domu, pričom túto možnosť si vybralo menej ako 29 percent ľudí v tejto vekovej kategórii. Mali však najvyšší podiel tých, ktorí tvrdili, že práca z domu je nevyhnutnosťou.

image

Mladí zabudli telefonovať. Žena sa to generáciu Z snaží naučiť, za hodinu si účtuje 500 eur

Baby boomeri a staršia generácia X mala najvyššie percento ľudí, ktorí uviedli, že nechcú pracovať na diaľku. Vyzerá to tak, že hybridný model v práci treba nakoniec len tolerovať tak, aby boli všetci spokojní. Isté však je, že ani takýto kompromis nepripraví o prácu žiadnu baristku či upratovača. 

Top rozhovor
menuLevel = 2, menuRoute = notsorry/news, menuAlias = news, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
22. november 2024 03:05