John Sculley sa určite úspech svojej novej značky mobilných telefónov Obi bude snažiť postaviť na fakte, že dlhé roky (1983-1993) bol výkonným riaditeľom Applu. Predsa len, spájanie s jednou z najsilnejších technologických firiem je silný tromf v rukáve mladej spoločnosti. Bohužiaľ, stačí sa aspoň trochu vyznať v histórii nakusnutého jabĺčka, aby človek zistil, že Sculley je v skutočnosti tak trochu „čiernou ovcou“ jeho histórie. Je pravda, že do Applu ho z Pepsi prehovoril Steve Jobs svojim slávnym výrokom: „Chceš do konca života predávať cukrovú vodu, alebo chceš ísť so mnou a zmeniť svet?“ Sculley sa rozhodol zmeniť svet, v rámci čoho vyhodil z firmy „svojrázneho“ Jobsa a predstavil Apple Newton – jedno z prvých PDA zariadení (Personal Digital Assistant – osobný digitálny asistent), ktoré však nikdy nedosiahlo väčší komerčný úspech. Jobs sa neskôr vyjadril, že to bola jediná skutočne inovatívna vec, ktorú Sculley kedy urobil. John Sculley musel Apple opustiť po zlých finančných výsledkoch v roku 1993. O tri roky neskôr bola na tom už firma naozaj zle a Steve Jobs sa do nej (našťastie pre Apple) vrátil. Ako jedno z prvých rozhodnutí zrušil ďalší vývoj Newtonu. Toľko ku kredibilite a inovatívnosti Johnyho Sculleyho.
Bývalý šéf Applu predstavil vlastný smartfón. A mieri aj na Slovensko - Čítajte viac
Iný je príbeh Roberta Brunnera, ktorý je tiež súčasťou tímu Obi. Brunner zakladal v Apple interný dizajnérsky tím a to sa mu skutočne podarilo na výbornú – doteraz je asi jeho najslávnejším počinom, že do firmy v roku 1992 angažoval talentovaného britského dizajnéra Jonyho Iva, ktorý je dnes viceprezidentom Applu a šéfuje celému dizajnu. Po výkonnom riaditeľovi Timovi Cookovi je to druhá najdôležitejšia osoba spoločnosti. Brunner opustil Apple v roku 1996, pretože nebol spokojný s pracovným prostredím a prístupom firmy. Ktovie, ak by vydržal ešte pár mesiacov na príchod Steva Jobsa, možno by dnes bol on jedným z najdôležitejších postáv Jablka. Brunner je bezpochyby nesmierne talentovaný priemyselný dizajnér, ktorý má na konte viacero úspešných dizajnov, hoci mobilné telefóny medzi ne doteraz nepatrili.
Otázne však ostáva, či je možné s dizajnom á la Apple (Brunner) a manažmentom, ktorý Jablko priviedol na pokraj zániku (Sculley), očakávať, že Obi spraví dieru do sveta. Ak si chce Obi uchovať nádej na úspech, musí ponúknuť viac ako vratký odkaz na minulosť s Apple.