Automobilka Toyota Motor Corporation (TMC) vyvinula nové aktívne opierky hlavy, znižujúce namáhanie krku pri nehodách. Pomôžu predovšetkým vo chvíli, keď do Toyoty narazí iné auto zozadu.
Aktívna ochrana
Zariadenia určené na ochranu krku poznáme už aj z iných automobiliek, nový japonský systém je však v niečom iný. Chráni aktívne, je teda aj rýchlejší.
Ako zariadenie funguje? V sedadle sú umiestnené dve jednotky. Obe sú zabudované v operadle, jedna v jeho dolnej a druhá v hornej časti. Keď dolná rozozná, že telo pasažiera utrpelo silný náraz o operadlo, prostredníctvom kábla okamžite aktivuje hornú jednotku. Tá posunie opierku hlavy o tridsať milimetrov smerom hore a dvadsaťpäť milimetrov smerom vpred a rýchlo a bezpečne tak podoprie zadnú časť hlavy.
Opäť o niečo lepšie
Aktívne opierky hlavy sú rozšírením koncepcie WIL používanej na sedadlách v súčasnosti. V tomto prípade operadlo sedadla v súčinnosti s opierkou hlavy pasívne chráni hlavu a spodnú časť chrbta cestujúceho. Novým rýchlym podoprením hlavy cestujúceho sa však podstatne viac znižuje riziko hyperflexie krku pri náraze. Interné testy aktívnych opierok hlavy dokázali, že závažnosť poranenia chrbtice klesá o desať až dvadsať percent v porovnaní s klasickými sedadlami koncepcie WIL. Výsledky sa, samozrejme, môžu do určitej miery líšiť v závislosti od veľkosti postavy cestujúceho, ako aj v závislosti od jeho pozície pri riadení.
Nový bezpečnostný systém rozšíri vybavenie vozidiel Toyota už v najbližších dňoch.
StoryEditor