Po dvanástich mesiacoch od predstavenia a iba po pol roku od začiatku predaja si môžu manažéri automobilky Nissan povedať, že kompaktný crossover Qashqai sa im skutočne podaril. Počet dodávok dosiahol v Európe 66-tisíc vozidiel, čo skutočne prekračuje očakávania. Na uspokojenie dopytu investovala spoločnosť Nissan v závode v Sunderlande ďalších 3,5 milióna eur, aby zvýšila výrobu modelu Qashqai o 20 percent. Teraz sa ich tam denne vyrobí 850. V septembri zišlo z výrobného pásu stotisíce vozidlo.
Páči sa mladým
Podľa prieskumu si Qashqai kupujú hlavne mladší ľudia a potom ženy. Typický kupujúci má 44 rokov, o tri roky menej, ako je priemer v segmente C, a o šesť rokov menej, ako má priemerný zákazník kompaktu SUV. Siedmi z desiatich zákazníkov sú muži, čo je o štyri percentá menej než v segmente C, a o šesť percent menej, ako je priemer v kompaktoch SUV. Prvotné reakcie zákazníkov ukazujú, že kupujúci si model Qashqai obľúbili, pretože prináša na trh niečo nové. Pre jeho silný, osobitý dizajn, ktorý spadá niekam medzi štýl tradičného hatchbacku, a robustnejší, vyvýšený tvar SUV. V Španielsku si deväť z desiatich kupujúcich modelu Qashqai kúpilo značku Nissan prvýkrát a takmer rovnaký trend sa objavuje napríklad aj v Taliansku (84 percent) a Poľsku (80 percent).
Diesel v móde
Polovica všetkých objednávok Nissanu Qashqai bola na vznetový motor 1.5dCi, ďalšou obľúbenou voľbou - v 22 percentách - bol model s 1,6-litrovým zážihovým motorom a tesne ho nasledoval (v 20 percentách) dopyt po verzii so vznetovým motorom (dva litre). Dve tretiny objednaných modelov Qashqai sú v strednej úrovni výbavy Acenta a najobľúbenejším voliteľným vybavením je panoramatické strešné okno a 17" ráfiky. Ako najobľúbenejšia farba, ktorá sa vyskytovala až pri tretine zákaziek, sa ukázala metalická čierna, po nej nasleduje strieborná (26 percent) a bledá džínsová (16 percent).
Do závodu v Sunderlande investovala spoločnosť Nissan 3,5 milióna eur, aby zvýšila výrobu o dvadsať percent. Dnes tam denne vyprodukujú 850 modelov Qashqai. V septembri zišlo z výrobného pásu stotisíce vozidlo. Snímka: archív CASPER medie |
Qashqai si zákazníci obľúbili, pretože priniesol silný, osobitý dizajn. Snímka: archív CASPER medie |
Vydarený ťah
Modelu Qashqai predchádzal rozsiahly prieskum. Produktoví plánovači Nissan Europe objavili, že na trhu existuje príležitosť na návrh a vývoj vozidla dynamickejšieho dizajnu, ktorému by chýbala agresivita, vnímaná z kompaktných SUV, ale zachovala by sa obľúbená vyvýšená pozícia vodiča, nie však na úkor potešenia z jazdy. Týmto modelom je práve Qashqai. Model navrhli v centre Nissan Design Europe v londýnskom Paddingtone, zatiaľ čo technický vývoj urobili strediská v anglickom Cranfielde, španielskej Barcelone a neďaleko nemeckého Bonnu. Určite aj preto sa Japonci s týmto modelom tak presne trafili do vkusu Európanov.