Najväčší americký výrobca hračiek Mattel vlani zvýšil zisk na 592,9 mil. USD. Oproti roku predtým ide o nárast o 42 percent. Celoročné tržby stúpli o deväť percent na 5,65 mld. USD. Predaj značiek Hot Wheels, Matchbox a Tyco na medzinárodných trhoch sa zvýšil o päť percent. Koncom minulého roka Mattel dokončil prevzatie spoločnosti Radica Games Limited, ktorá vyrába detskú elektronickú zábavu. Na výsledkoch celej spoločnosti sa prejavil aj vyšší predaj hračiek z radu Fisher-Price -- o 16 percent, ako aj celej skupiny značky Barbie, a to celosvetovo o tri percentá. Situácia najmä s Barbie sa teda oproti roku 2005 radikálne obrátila, keď mal Mattel vyslovene slabý, celosvetovo až o 11 percent nižší predaj týchto bábik. Barbie totiž dlhodobo bojuje s konkurenciou bábiky Bratz firmy MGA Entertainment, ktorá má väčšiu hlavu, našpúlené pery a módne oblečenie. Mattel sa snažil zabojovať zavedením stratégie "svet Barbie", keď pod túto značku už nepatrila len bábika a doplnky, ale aj hudba, spotrebná elektronika, móda či filmy.
Druhý najväčší americký výrobca hračiek Hasbro v tomto roku rozšíri ponuku vďaka licenčnej dohode s vydavateľstvom komiksov Marvel Entertainment, ktorý má práva napríklad na Spidermana. Dopyt po všetkom súvisiacom s touto postavou by mala podporiť aj premiéra filmu Spiderman 3. Produkty založené na filmových licenciách sa podľa výskumnej firmy NPD Group podieľa na celkových tržbách z predaja hračiek v Spojených štátoch až 25 percentami.
StoryEditor