Americký kaviarenský reťazec Starbucks zvažuje predaj podielu vo svojom čínskom podniku. Uviedla to dnes agentúra Bloomberg.
Odvoláva sa na informované zdroje, podľa ktorých firma zisťuje záujem potenciálnych investorov, vrátane domácich firiem súkromného kapitálu. Čína je pre Starbucks druhým najväčším trhom, tržby tam však klesajú.
Starbucks zápasí s klesajúcim dopytom po svojich nápojoch na veľkých trhoch, ako sú Spojené štáty a Čína. Minulý mesiac nový generálny riaditeľ Brian Niccol investorom povedal, že firma chce modernizovať svoje prevádzky a lepšie porozumieť svojim čínskym aktivitám. Konkurenčné prostredie v Číne je podľa neho extrémne a podnik musí prísť na to, ako na trhu rásť.
Firma na otázku agentúry Reuters zopakovala, že skúma možnosti strategického partnerstva pre svoje čínske aktivity a pracuje na nájdení najlepšej cesty k rastu. Žiadne ďalšie podrobnosti neoznámila.
Čína je pre Starbucks druhým najväčším trhom. Firma však v krajine zápasí so slabými výdavkami spotrebiteľov a silnou konkurenciou miestnych reťazcov, ako je Luckin Coffee. Vlani mala firma Luckin v Číne prvýkrát vyššie ročné tržby ako Starbucks.
Starbucks má v Číne takmer 7600 prevádzok, čo je asi 19 percent z celkového počtu prevádzok firmy v celom svete. Tržby však Starbucksu v Číne už tri štvrťroky klesajú, v minulom štvrťroku to bolo o 14 percent.
V predchádzajúcich rokoch firmy ako McDonald‘s a Yum! Brands, čo je majiteľ reťazca reštaurácií KFC, vyčlenili svoje čínske aktivity a predali podiely firmám súkromného kapitálu. Chcú tak dosiahnuť vyšší rast a lepšie vyhovieť miestnym chutiam.