Podiel mladých Britov, ktorí pravidelne sledujú televízne vysielanie, vlani prvýkrát klesol pod 50 percent. Darí sa naopak rozhlasu a videoobsahu na sociálnych sieťach YouTube a TikTok.
Vyplýva to z prieskumu britského regulátora Ofcom, o ktorom dnes informovala stanica BBC. Objem času, ktorý Briti v priemere denne trávia sledovaním videoobsahu, či už televízneho či internetového, ale celkovo narástol na štyri hodiny a 31 minút. V roku 2022 to bolo o šesť minút menej.
Televíziu v minulom roku pravidelne sledovalo 48 percent mladých dospelých Britov, v priemere 33 minút denne. Ide o rapídny pokles oproti roku 2018, keď televíziu pravidelne sledovalo 76 percent mladých ľudí. Pokles je evidentný aj u detí medzi štyrmi a 15 rokmi veku - z 81 percent v roku 2018 na 55 percent vlani.
Briti nielen mladého veku podľa Ofcomu teraz častejšie používajú televíziu na sledovanie videí na internete. Z tých, ktorí v domácnostiach sledujú YouTube, tak 34 percent robí na televízii.
Zo streamovacích služieb zostáva v Británii najpopulárnejší Netflix. Službám sa však darí plošne - viac ako dve tretiny britských domácností v minulom roku používali aspoň jednu.
Odvetvie na predplatnom vlaňajšku zarobilo skoro štyri miliardy libier (121 miliárd Kč), čo bolo o 22 percent viac ako v roku 2022, predovšetkým vďaka zvýšeniu cien.
Dobré správy priniesol Ofcom tiež rozhlasu. V prvom štvrťroku tohto roka počúvalo rádio na rôznych zariadeniach najviac Britov za posledných 20 rokov, a síce takmer 50 miliónov.
Sedem z desiatich Britov starších ako 15 rokov si vypočuje komerčnú rozhlasovú stanicu aspoň raz týždenne. Najpopulárnejšou stanicou však zostáva verejnoprávna BBC Radio 2.
Streamovaciu službu Spotify používa na týždňovej báze asi 50 percent Britov. Streamovanie hudby, ktoré okrem iného Spotify ponúka, prináša nahrávacím spoločnostiam asi dve tretiny ich ziskov, píše BBC.