Švédska spoločnosť Spotify Technology, ktorá prevádzkuje populárnu hudobnú aplikáciu, vykázala za druhý štvrťrok 2024 zisk po vlaňajšej strate. Podporilo ju zvýšenie cien aj nárast počtu predplatiteľov. Informujú agentúry Reuters a AFP.
Švédsky gigant v oblasti audiostreamingu sa v minulom roku snažil znížiť náklady prepúšťaním a redukciou rozpočtu na marketing. A zároveň sa snažil rozšíriť svoju užívateľskú základňu prostredníctvom propagácií a nových investícií do podcastov.
Spoločnosť zaznamenala v druhom štvrťroku čistý zisk 274 miliónov eur v porovnaní s čistou stratou 302 miliónov eur v rovnakom období minulého roka. Vykázala tiež prevádzkový zisk 266 miliónov eur po vlaňajšej strate 247 miliónov eur.
Tržby v druhom štvrťroku 2024 vzrástli o 20 percent na 3,81 miliardy eur, čo je mierne pod odhadmi analytikov vo výške 3,82 miliardy eur.
Počet predplatiteľov v sledovanom období vzrástol o 12 percent na 246 miliónov. To je o jeden milión viac, ako sa očakávalo, uviedla spoločnosť vo výkaze ziskov.
Streamovacia platforma však mala počas druhého štvrťroka 626 miliónov aktívnych používateľov, čo je menej, ako bol jej cieľ 631 miliónov aktívnych používateľov mesačne (monthly active users, MAU).
Spotify uviedol, že zaznamenal nárast počtu užívateľov vo všetkých regiónoch, ale nesplnil svoj cieľ MAU pre "pokračujúcu rekalibráciu" marketingových aktivít.
Hrubá zisková marža Spotify sa v druhom kvartáli zvýšila na 29,2 percenta z 27,6 percenta v predchádzajúcom štvrťroku.