Rada pre mediálne služby (RpMS) je plne pripravená okamžite začať vykonávať kompetencie koordinátora digitálnych služieb. Ide o prirodzené rozšírenie jej doterajšej pôsobnosti v regulácii online obsahu. Okrem iného spolupracovala na tvorbe usmernení ako postupovať pri sťažnostiach a certifikáciách podľa Aktu o digitálnych službách. Pripravila tiež informačnú kampaň o praktickom význame tohto aktu pre používateľov internetu. Informovala o tom vedúca komunikačného odboru rady Lucia Michelčíková.
"RpMS má vybudovanú funkčnú sieť vzťahov s najväčšími platformami na zdieľanie obsahu - Facebook, YouTube, TikTok, X. Pravidelne komunikujeme s jej zástupcami a prostredníctvom špecializovaného eskalačného kanála vytvoreného na základe tejto spolupráce priamo pre účely Rady nahlasujeme platformám potenciálne nelegálne obsahy a obsahy porušujúce normy komunity," vysvetlil riaditeľ rady Martin Dorociak.
Ako doplnil, zabezpečuje sa tak rýchlejšie a efektívnejšie odstraňovanie toxického online obsahu. Pre ich analytickú činnosť popritom podľa neho získavajú cenné informácie o efektivite prístupu k detegovaniu a odstraňovaniu takéhoto obsahu zo strany platforiem. Rada je podľa hovorkyne zároveň komunikačným kanálom pre ostatné relevantné slovenské inštitúcie, za ktoré sporné obsahy centralizovane nahlasuje platformám.
Koordinačným orgánom pre dohľad nad dodržiavaním povinností poskytovateľov online sprostredkovateľských služieb vrátane internetových vyhľadávačov sa stane RpMS. Vyplýva to z návrhu novely zákona o mediálnych službách a transpozície príslušných nariadení Európskej únie, ktorý vo štvrtok (27. 6.) schválili poslanci Národnej rady SR.