V minulom roku strávili Slováci na sociálnych sieťach v priemere tri hodiny denne. Využívali ich najmä na kontakt s priateľmi či zábavu. Mladí najviac využívajú YouTube či Instagram, staršia generácia preferuje Facebook. Vyplýva to z výsledkov prieskumu AMI Digital Index, ktorý každoročne mapuje trendy v používaní sociálnych sietí na Slovensku.
Prieskum ukázal, že denne sa na sociálne siete prihlási 83 percent Slovákov, pričom tam strávia v priemere 177 minút.
"Platí, že čím mladší používatelia, tým viac času na sociálnych médiách trávia. Generácia Z, teda mladí ľudia vo veku 15 až 26 rokov, používajú sociálne siete až 220 minút denne," dodal riaditeľ AMI Communications Slovakia Peter Chalmovský.
Mladí sledujú najmä videá na YouTube a zaujímajú sa o rôzne typy obsahov na Instagrame. Zhruba tri štvrtiny používajú aj Snapchat a TikTok.
Na opačnej strane stojí generácia takzvaných boomerov, teda ľudí vo veku viac ako 60 rokov. Ich najobľúbenejšou sociálnou sieťou je Facebook, kde má účet až 87 percent z nich.
Ostatné dve generácie používateľov sociálnych sietí - generácia X (43 až 58 rokov) a mileniáli (27 až 42 rokov) - sú si podobné. Obe používajú najmä Facebook a YouTube, menej už Instagram.
Umelú inteligenciu (AI) v minulom roku využilo 34 percent Slovákov na tvorbu textov a četovanie, na tvorbu obrázkov každý štvrtý Slovák s prístupom na internet. "Využívanie umelej inteligencie bolo v jej úvodnom roku ťahané mladou generáciou Z, no je celkom jednoznačné, že jej využívanie rastie a rásť bude aj medzi staršími generáciami," skonštatoval Chalmovský.