Boom nakupovania cez internet, ktorý v Nemecku podporila pandémia ochorenia COVID-19, je pravdepodobne minulosť. Podiel tých, ktorí aspoň polovicu svojich nákupov realizujú v on-line priestore, klesol z približne tretiny (32 percent) v roku 2022 na súčasných 26 percent. Je to len mierne viac ako v roku 2019, teda pred vypuknutím pandémie, keď ich bolo 24 percent. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA, ktorá sa odvolala na prieskum spoločnosti Postbank.
Priemerný podiel nákupov uskutočnených on-line klesol už druhýkrát za sebou. Maximum 38 percent dosiahol na vrchole pandémie v roku 2021. Nasledoval pokles na 35 percent v roku 2022 a ďalej na 30 percent v aktuálnom roku, čo už bolo na dosah úrovni 29 percent evidovanej za rok 2019.
Nákupné správanie sa po skončení pandemických obmedzení vracia do normálu, uviedol Thomas Brosch, vedúci oddelenia digitálneho predaja Postbank. "Najmä pre mladších ľudí je však nakupovanie on-line stále aktuálne," poznamenal.
Podiel ľudí vo vekovej skupine 18 až 39 rokov, ktorí aspoň príležitostne nakupujú on-line, je podľa prieskumu výrazne vyšší (37 percent) ako vo vekovej kategórii nad 40 rokov (26 percent).