Automobilka Škoda Auto tento rok posilnila svoje postavenie na slovenskom trhu s novými osobnými automobilmi, kde jej vozidlá dlhodobo vedú rebríček predaja áut. Za prvé tri štvrťroky každý piaty predaný osobný automobil na Slovensku niesol značku Škoda. Vyplýva to z údajov importéra týchto vozidiel Škoda Auto Slovensko a slovenského zväzu automobilového priemyslu.
Importér informoval, že od januára do konca septembra dodal zákazníkom 13 407 vozidiel a jeho trhový podiel dosiahol 19,8 percenta. Oproti rovnakému obdobiu vlaňajška to znamená nárast počtu registrácií vozidiel českej značky o zhruba dve pätiny. V prvých troch vlaňajších štvrťrokoch podiel vozidiel Škoda na celkových predajoch na Slovensku predstavoval 16,6 percenta.
Škoda Auto Slovensko uviedla, že sa stala lídrom v predaji áut firemným zákazníkom, ako aj súkromným osobám. Najpredávanejším vozidlom na slovenskom trhu sa tento rok stal model Octavia s 3381 predanými vozidlami. V samotnom septembri importér dodal zákazníkom o 56,8 percenta vozidiel viac ako v rovnakom období vlani.
V uplynulých troch rokoch, ktoré sprevádzali dopady koronavírusovej nákazy či u viacerých automobiliek tiež problémy pri montáži áut pre chýbajúce súčiastky, distribútori predali na Slovensku okolo 76-tisíc osobných áut ročne. Slovensko je v prepočte na obyvateľa najväčším výrobcom vozidiel na svete, výrazná väčšina z celkovej ročnej produkcie slovenských tovární štyroch automobiliek vo výške okolo jedného milióna áut smeruje na export.