Odchod z Ruska a strata príjmov na Ukrajine zastavili rast tržieb švédskeho odevného reťazca Hennes & Mauritz v uplynulom treťom kvartáli finančného roka 2022/23. To sklamalo analytikov, ktorí očakávali lepší výsledok. Druhý najväčší predajca módy na svete zápasí tiež s intenzívnou konkurenciou Inditexu, vlastníka Zary a ďalších. Informujeme o tom na základe správ DPA a Reuters.
H&M v piatok oznámil, že v období jún-august 2023 jeho tržby v lokálnych menách stagnovali, zatiaľ čo analytici predpovedali, že sa zvýšia o päť percent.
Čisté tržby pritom vzrástli medziročne o šesť percent na 60,9 miliardy švédskych korún (5,1 miliardy eur). Zaostali však za odhadmi analytikov, ktorí očakávali tržby 63,5 miliardy SEK.
Tržby bez prevádzok v Rusku, Bielorusku a na Ukrajine sa v sledovanom období zvýšili o osem percent.
H&M vlani nakrátko otvoril svoje predajne v Rusku od augusta do novembra, aby predal skladové zásoby a potom ich natrvalo zatvoril.
Švédsky reťazec oznámil tiež, že v novembri začne znovu otvárať obchody na Ukrajine, ktoré zatvoril minulý rok po ruskej invázii.
Podľa H&M jeho snaha o dosiahnutie prevádzkovej marže na úrovni desať percent v budúcom roku 2024 "postupuje správnym smerom". Počas 3. štvrťroka však uprednostnil ziskovosť. V dôsledku toho boli odevy H&M v uplynulom kvartáli o niečo drahšie.