Juhokórejská automobilka Hyundai Motor ponúkla na predaj svoj závod v čínskom Čchung-čchingu za vyvolávaciu cenu 3,68 miliardy jüanov (463,15 milióna eur). Automobilka mení svoju stratégiu v Číne pre tvrdú cenovú konkurenciu a spomaľovanie dopytu, informuje Reuters.
Čínska dcérska spoločnosť Beijing Hyundai predáva práva na užívanie pozemkov, vybavenie a ďalšie zariadenia patriace jej závodu v juhozápadnom čínskom meste Čchung-čching, podľa dokumentov pre burzu.
Závod v Čchung-čching je spoločným podnikom s Beijing Automotive Group. S produkciou začal v roku 2017, pričom jeho ročná výrobná kapacita je 300-tisíc vozidiel.
"Hyundai Motor podniká rôzne opatrenia na zlepšenie predaja v Číne. Plánujeme posilniť naše úsilie o zlepšenie ziskovosti prostredníctvom optimalizácie prevádzky," povedal v utorok pre agentúru Reuters hovorca Hyundai Motor. "O kupcoch a harmonograme zatiaľ nie je rozhodnuté," dodal.
Ponuka na predaj prišla po tom, ako Hyundai v júni povedal, že bude ďalej reštrukturalizovať svoje podnikanie v Číne a zameria sa na ziskovosť.
Firma mala v Číne na vrchole svojich aktivít päť závodov. Jeden z nich predala v roku 2021 a plánuje prevádzkovať len dva, v ktorých optimalizuje výrobu a využije ich na export na rozvíjajúce sa trhy.
Hyundai a jeho pridružená spoločnosť Kia zaznamenali v minulých rokoch pokles predaja vozidiel v Číne pre rozmach predaja elektrických vozidiel.
Americký výrobca elektromobilov Tesla bol podľa údajov z čínskeho priemyslu jedinou zahraničnou značkou, ktorá v 1. polroku zvýšila svoj trhový podiel v Číne.
Predaj osobných vozidiel v Číne sa v júli znížil, už druhý mesiac po sebe, keďže pokračujúca cenová vojna a postupne zavádzané vládne opatrenia nedokázali motivovať spotrebiteľov.