V dynamickom svete investovania je vždy rozumné sledovať spoločnosti s pôsobivým potenciálom rastu. Jednou z takýchto spoločností je nepochybne americký výrobca hračiek Mattel Inc.
Akcie spoločnosti vzrástli od polovice júna o 15 percent. K pozitívnemu sentimentu zo strany investorov nepochybne prispelo nielen oznámenie o zvýšení prognózy na tento rok, ale aj ošiaľ, ktorý spôsobilo uvedenie filmu Barbie v hlavnej úlohe s herečkou Margot Robbie.
Barbie ako ťahák sezóny
V prvom kvartáli roka 2023 sa koncern prepadol do straty. Príčinou bolo zvýšenie cien produktov a následné obmedzenie objednávok zo strany maloobchodu aj kvôli vysokým starým zásobám tovaru. Výška straty prekonala aj očakávania trhov.
Avšak aktuálne sa zdá, že popularita filmu Barbie materskej spoločnosti Mattel výrazne pomáha. Značka Barbie je totiž pre firmu Mattel najziskovejšia a úspech filmu tento fakt ešte viac prehlbuje. Nehovoriac o tom, že vďaka aktuálnemu boomu sa rozšíril počet spoluprác a dohôd o ochrannej známke značky.
Vynikajúcim príkladom je výrobca topánok Aldo, ktorý uviedol na trh obuv s Barbie motívmi. Po uvedení filmu sa akoby roztrhlo vrece s výrobkami značky Barbie, ktoré sa nachádzajú všade.
Pozitívne správy a dobrý predaj
Optimistický scenár vývoja firmy podporujú dobré výsledky predaja v druhom kvartáli 2023, ktoré sú spôsobené nielen vyššie spomenutými faktormi, ale aj dobrými predajmi značiek American Girl a Hot Wheels. V druhom štvrťroku Mattel zaznamenal pozoruhodný nárast čistých tržieb v objeme 36 percent, ktoré dosiahli 1,02 miliardy USD.
Vďaka rastu sa čistá strata spoločnosti výrazne znížila zo 111,1 milióna USD v rovnakom štvrťroku pred rokom na 5,5 milióna USD. Takéto finančné zlepšenie je silným signálom, že spoločnosť je na správnej ceste dostať svoje účtovníctvo opäť do čiernych čísel.
Prognóza s potenciálom
Vedenie Mattelu je presvedčené o vyhliadkach firmy a revidovalo svoju celoročnú prognózu rastu čistých tržieb v stálych menových kurzoch z predchádzajúcich 6-8 percent na súčasných pôsobivých 12-14 percent. Okrem toho spoločnosť odhaduje svoj zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) za tento rok na 875 až 900 miliónov USD, čo je viac ako predchádzajúce rozpätie 800 až 825 miliónov USD.
Producent hračiek predpokladá, že upravený zisk EBITDA v roku 2022 prekročí hranicu 1 miliardy USD, čo svedčí o obrovskej dôvere v budúci rastový potenciál.
V podstate môžeme konštatovať, že nedávny prudký nárast predaja spoločnosti Mattel a zlepšenie vyhliadok na hospodárske výsledky spoločnosti z nej robia lákavú perspektívu pre investorov, ktorí hľadajú investičné príležitosti aj v hračkárskom priemysle. Vďaka ikonickým značkám, dobrým finančným výsledkom a záväzku k inováciám sa zdá, že firma má dobrú pozíciu na to, aby v nasledujúcich rokoch pokračovala vo svojej vzostupnej trajektórii.
Prirodzene, aktuálny Barbie boom môže po čase opäť vystriedať stagnácia. Ako pri každej investícii je preto aj v prípade akcií Mattel dôkladne analyzovať aktuálne výsledky a očakávania odborníkov a zvážiť svoju toleranciu voči riziku.