Platforme Netflix v druhom štvrťroku pribudlo výrazne viac predplatiteľov, ako sa očakávalo. Spoločnosť dnes uviedla, že od apríla do konca júna získala 5,9 milióna nových abonentov, zatiaľ čo analytici predpovedali nárast o 1,9 milióna užívateľov, píše agentúra Reuters. Príjmy spoločnosti však mierne zaostali za očakávaniami.
Streamovacia platforma v uplynulých mesiacoch urobila niekoľko krokov, ktoré mohli viesť k rastu počtu predplatiteľov. Na konci minulého roka začala ponúkať lacnejšie predplatné s reklamou a v máji zaviedla opatrenia proti zdieľaniu prístupových hesiel medzi užívateľmi. To podľa agentúry AP využívalo až 100 miliónov užívateľov, aby mali bezplatný prístup k obsahom ponúkaným na platforme. Podľa nových pravidiel teraz musí mať svoj účet, a predplatiteľ, ktorý zdieľa heslá, za to platí príplatok.
Príjmy spoločnosti v druhom štvrťroku medziročne mierne vzrástli na 8,2 miliardy dolárov, čo je o zhruba 100 miliónov menej, ako očakávali analytici. V treťom štvrťroku spoločnosť očakáva príjmy v hodnote 8,5 miliardy dolárov, analytici potom ešte o 200 miliónov viac.
Na konci júna mal Netflix po celom svete 238 miliónov predplatiteľov.
Platforma v druhom kvartáli tiež medziročne zvýšila svoj čistý zisk, ktorý predstavoval zhruba 1,5 miliardy dolárov.
Nad výsledkami Netflixu a ďalších filmových producentov v najbližších štvrťrokoch však panuje neistota kvôli štrajku hercov a producentov v Hollywoode. Tá by mohla výrazne obmedziť produkciu nového obsahu a teda aj príťažlivosť týchto služieb pre existujúcich a nových abonentov.