Predaj rumunskej automobilky Dacia, dcérskej spoločnosti francúzskeho koncernu Renault, v prvých šiestich mesiacoch 2023 vzrástol o 24,2 percenta.
To podčiarkuje dôležitosť tejto cenovo dostupnej značky v čase ekonomickej neistoty. Informuje o tom na základe správy Reuters.
Napriek zvýšeniu predaja automobilka stále zápasí s problémami v dodávateľskom reťazci, v dôsledku čoho sa produkcia mestského modelu Dacia Sandero v Maroku počas 1. polroku znížila o 20-tisíc kusov.
Dacia, ktorá sa môže pochváliť bestsellermi ako Sandero a rozširuje svoj rad elektrických vozidiel, predala od januára do konca júna tohto roka 345 432 vozidiel, uviedla spoločnosť vo vyhlásení. V rovnakom období vlani, ktoré bolo ovplyvnené ochorením COVID-19 a nedostatkom komponentov, predala 277 885 áut.
Všetky štyri hlavné modely Dacie zaznamenali v prvých šiestich mesiacoch 2023 nárast dopytu, pričom predaj hybridného modelu Jogger vzrástol o 130 percent a predstavoval viac ako jednu zo štyroch objednávok.
Predaj modelu Spring vyrobeného v Číne, jedného z najdostupnejších elektrických modelov na francúzskom trhu, sa zvýšil o 38 percent, zatiaľ čo predaj modelu Sandero vzrástol o 24 percent.
Predaj elektromobilov a hybridných áut v Európskej únii v uplynulých troch rokoch prudko stúpol. Prispeli k tomu vládne dotácie aj obnova vozových parkov vo firmách, ktoré hľadajú vozidlá s nízkymi alebo nulovými emisiami.
Vysoké úrokové sadzby alebo nevýhodné devízové kurzy oslabili dopyt po autách v mnohých krajinách, no značka Dacia môže byť zaujímavou alternatívou pre cenovo citlivejších zákazníkov, uviedol v telefonáte s novinármi marketingový, obchodný a prevádzkový riaditeľ Dacie Xavier Martinet.