Chatovací robot ChatGPT, ktorý švajčiarska banka USB vo februári označila za najrýchlejšie rastúcu spotrebiteľskú aplikáciu v histórii, zaznamenal v júni po prvý raz pokles mesačnej návštevnosti svojich webových stránok i počtu unikátnych návštevníkov. Na svojom webe o tom informovala analytická spoločnosť Similarweb. Systém využívajúci umelú inteligenciu vyvinula firma OpenAI, ktorá ho verejnosti sprístupnila vlani v novembri. Spoločnosť zatiaľ pokles nekomentovala.
Celosvetová návštevnosť internetovej stránky ChatGPT pre stolové počítače a mobilné zariadenia sa v júni oproti máju znížila o 9,7 percenta. Počet unikátnych návštevníkov medzimesačne klesol o 5,7 percenta. Skrátila sa tiež doba, ktorú návštevníci na webe strávili, a to o 8,5 percenta, vyplýva z údajov Similarweb.
Uvedenie ChatGPT odštartovalo masové užívanie generatívnej umelej inteligencie v každodenných úkonoch - od generovania textu alebo počítačového kódu po marketing a ďalšie oblasti. V januári, teda dva mesiace po svojom spustení, dosiahla aplikácia 100 miliónov aktívnych užívateľov mesačne.
V posledných mesiacoch boli spustení ďalší konkurenti ChatGPT, napríklad chatbot Bard od spoločnosti Google. Vyhľadávač Bing od spoločnosti Microsoft poskytuje chatbota s technológiou OpenAI užívateľom zadarmo, ale zatiaľ len v niektorých krajinách.
Spomalenie rastu by mohlo pomôcť dostať pod kontrolu náklady na prevádzku služby ChatGPT, ktorá na zodpovedanie otázok vyžaduje intenzívny výpočtový výkon, uviedla agentúra Reuters. Výkonný riaditeľ Spoločnosti OpenAI Sam Altman označil náklady na prevádzku týchto služieb za závratné.
Služba ChatGPT je bezplatná, ale ponúka tiež prémiové predplatné. Užívatelia za 20 dolárov mesačne dostanú prístup k pokročilejšiemu modelu GPT-4. Podľa posledných odhadov spoločnosti YipitData má predplatné približne 1,5 milióna ľudí.
Spoločnosť OpenAI plánuje na tento rok tržby 200 miliónov dolárov. Okrem chatbotu ChatGPT zarába aj predajom prístupu do rozhrania API k svojim modelom AI pre vývojárov a podniky priamo a prostredníctvom partnerstva s Microsoftom, ktorý do start-upu investoval vyše desať miliárd dolárov.