Európska komisia prijala v utorok dva návrhy odporúčaní v kontexte Európskeho roka zručností na podporu členských štátov EÚ a sektora vzdelávania a odbornej prípravy. Týkajú sa poskytovania vysokokvalitného, inkluzívneho a dostupného digitálneho vzdelávania a odbornej prípravy v záujme rozvoja digitálnych zručností európskych občanov.
Návrhy sa zaoberajú dvoma spoločnými výzvami, ktoré spoločne identifikovali EK a členské štáty EÚ: chýbajúci celovládny prístup k digitálnemu vzdelávaniu a odbornej príprave a ťažkosti pri vybavovaní ľudí potrebnými digitálnymi zručnosťami.
Členské štáty stále čelia problémom pri získavaní dostatočnej výšky investícií do digitálneho vzdelávania a odbornej prípravy, vybavenia a obsahu digitálneho vzdelávania, digitálnej odbornej prípravy (zvyšovania zručností) učiteľov a zamestnancov.
Komisia vyzvala všetky členské štáty, aby zabezpečili všeobecný prístup k inkluzívnemu a vysokokvalitnému digitálnemu vzdelávaniu a odbornej príprave s cieľom riešiť digitálnu priepasť, ktorá sa stala ešte zjavnejšou v súvislosti s koronakrízou. To by sa mohlo dosiahnuť vytvorením koherentného rámca pre investície, riadenie a odbornú prípravu učiteľov.
Druhá spoločná výzva súvisí s rozličnými úrovňami digitálnych zručností v rámci rôznych skupín obyvateľstva a schopnosťou vnútroštátnych systémov vzdelávania a odbornej prípravy riešiť tieto rozdiely.