Francúzska kozmetická firma L ‘Oréal kúpi od brazílskej Natura & Co za 2,5 miliardy dolárov austrálsku značku kozmetiky Aesop. L ‘Oréal tak posilní svoje portfólio luxusnej kozmetiky a rozšíri aktivity v zahraničí, uviedla dnes agentúra Reuters. Pre francúzsku spoločnosť, pod ktorú spadajú okrem iného značky Maybelline či Lancôme, je to doteraz najväčšia akvizícia, vyplýva z údajov firmy Dealogic. Brazílskej firme, ktorá vlastní značky Avon a The Body Shot, transakcia pomôže od veľkého zadĺženia a vplyvu klesajúcich marží.
"Spoločnosť Aesop využíva všetky trendy, ktoré sú v súčasnosti na vzostupe, a L ‘Oreal prispeje k uvoľneniu jej obrovského rastového potenciálu, najmä v Číne a v cestovnom maloobchode," uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ L‘Oréal Nicolas Hieronimus.
Francúzska kozmetická skupina je známa tým, že kupuje novovzniknuté značky a ich dosah umocňuje prostredníctvom svojich globálnych distribučných kapacít, uviedol analytik Ian Simpson zo spoločnosti Barclays. Odhadol, že podiel Aesopu na takzvaných organických tržbách L ‘Oréalu bude tento rok predstavovať približne 1,2 percenta. Organické tržby nezahŕňajú vplyv akvizícií či kurzových zmien.
Aesop je najziskovejšou značkou spoločnosti Natura, prevádzkuje takmer 400 obchodov. Vlani firma zvýšila tržby o 21 percent na 537 miliónov dolárov a zaznamenala dvojciferný rast vo všetkých regiónoch. Vstúpila tiež na čínsky trh, kde výsledky hospodárenia prekonali očakávania, uviedla firma.
Transakcia by mala byť dokončená tento rok v treťom štvrťroku, ak ju schvália regulačné úrady. Značka Aesop bola založená v roku 1987 a ponúka prípravky na starostlivosť o pleť, vlasy a telo.