Sociálna sieť Twitter v sobotu oznámila, že budúci týždeň znovu spustí službu predplatného, vrátane systému na označovanie overených užívateľov.
"V pondelok znovu spúšťame službu @TwitterBlue – predplaťte si ju na webe za 8 dolárov mesačne alebo na operačnom systéme iOS (Apple) za 11 dolárov mesačne a získajte prístup k funkciám určeným len pre predplatiteľov, vrátane bielej fajočky na modrom pozadí," napísala spoločnosť na Twitteri.
Biela fajočka na modrom pozadí, ktorá označuje užívateľov overených službou Twitter, bola kedysi bezplatná, ale vyhradená pre organizácie a známe osobnosti. Cieľom bolo zabrániť odcudzeniu identity a šíreniu dezinformácií.
Po kúpe Twitteru v októbri oznámil miliardár Elon Musk zámer diverzifikovať tok príjmov spoločnosti nad rámec reklamy. Jeho plánom bolo využívať nové platobné plány na prémiové funkcie.
Prvá verzia bola spustená začiatkom novembra 10 dní po tom, ako Musk prevzal kontrolu nad spoločnosťou, ale vyvolala pobúrenie, keďže sa vyrojilo množstvo falošných účtov, ktoré predstierali, že sú celebrity alebo spoločnosti. Táto verzia bola rýchlo pozastavená.
V rámci novej ponuky budú účty, ktoré majú záujem o bielu fajočku na modrom pozadí, opäť skontrolované službou Twitter, uviedla spoločnosť. Táto značka bude teraz zlatá pre spoločnosti a neskôr cez týždeň bude k dispozícii sivá pre vládne organizácie, dodal Twitter.
Predplatitelia budú mať tiež prístup k funkciám, ako je možnosť úpravy tvítov po zverejnení či možnosť sťahovať videá vo vyššej kvalite.